سفر غیرمنتظره مشاور امنیت ملی آمریکا به پاکستان

مشاور امنیت ملی آمریکا پس از رایزنی با رهبران افغان به پاکستان سفر کرده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، پس از سفر به افغانستان و دیدار با مقامات دولت وحدت ملی این کشور، روز دوشنبه (28 فروردین)، در سفری غیرمنتظره و از پیش اعلام‌نشده، وارد اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، شد.

به گزارش فرانس‌پرس، این سفر در حالی صورت می‌‎گیرد که مک مستر روز یکشنبه در سفر خود به افغانستان به‌طور تلویحی از امکان شدت عمل و موضع شدیدتر واشنگتن در قبال اسلام‌آباد خبر داده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ژنرال مک‌مستر با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و سرتاج عزیز، مشاور نخست‌وزیر در امور خارجی دیدار داشته و قرار است با سایر رهبران مدنی و نظامی پاکستان هم دربارۀ جنگ در افغانستان بحث و گفت‌وگو کند.

گسترش روابط دوجانبه و همچنین بحران‌های مرزی اخیر پاکستان و افغانستان از جمله محورهای سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به پاکستان اعلام‌ شده است.

این نخستین سفر مشاور امنیت ملی آمریکا پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

دفتر نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در بیانیه‌ای اعلام کرده است مک مستر به نخست‌وزیر اطمینان داده «دولت جدید آمریکا به تقویت روابط دوجانبه و همکاری با پاکستان برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه جنوب آسیا» پایبند است.

ایالات متحده با همکاری کشورهای ناتو افغانستان را در سال 2001 اشغال کرد.

در این جنگ رژیم طالبان سرنگون شد، اما باوجود ادامۀ حضور 8400 سرباز آمریکا و 5000 نظامی کشورهای ناتو، این کشور جنگ‌زده همچنان با ناآرامی و خشونت مواجه بوده است.

افغانستان اغلب اسلام‌آباد را به حمایت از طالبان متهم کرده و می‎‌گوید پاکستان به مأمن طالبان تبدیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
امیدواریم در ارتباط با سفر مسئولین پاکستان به ایران نباشد چون امریکاییها در مسائل ایران از مهره های خود همچون ترکیه و پاکستان و آذربایجان استفاده میکنند برای کسب اطلاعات و تغییر نظر مسئولین ما در حوادث منطقه
آخرین اخبار