مدیر مرکز اوتیسم اراک گفت: 2 تا 4 سال سن طلایی تست غربالگری و تشخیص اوتیسم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛زهرا طباطبایی مدیر مرکز اوتیسم  اراک گفت: 2 تا 4 سال سن طلایی کودکان برای رشد کلامی و ارتباطی به شمار می رود ،به همین دلیل انجام تست غربالگری و تشخیص اوتیسم باید در این سن انجام گیرد.
زهرا طباطبایی افزود:با این تشخیص کودکان در2 تا 7سالگی برای ارائه خدمات آموزشی سطح بندی می شوند تا مراتب و مهارت های آموزشی جهت حضور در مدارس را فراگیرند ودر سطوح دیگر که افراد دارای سنین بیشتر می شوند و مدرسه نرفته اند تحت کاردرمانی قرار گرفته تا بتوانند نیازهای خود را رفع کنند.
وی اضافه کرد:انجام غربالگری اوتیسم در سنین 2 تا 5 سال از 26 فروردین ماه برای عموم مردم در مرکز شهر اراک آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.
 کودکان وافراد مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباطات کلامی و غیرکلامی و مراودات اجتماعی با مشکل روبه رو می شوند.
بیماری اوتیسم اختلال در رشد است و  ابتلا به  این بیماری رشد طبیعی مغز در زمینه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی را تحت تاثیر قرار می دهد.
 مدیر مرکز اوتیسم اراک  گفت:علائم این بیماری تا پیش از سه سالگی بروز می کند به همین دلیل انجام تست غربالگری و تشخیص زودهنگام اوتیسم برای کودکان 2 تا 5 سال در دستور کار قرار گرفته است.
زهرا طباطبایی  افزود: تمامی امکانات و تجهیزات تبلیغاتی این طرح ملی در اراک مهیا شده است و مراکز بهداشتی نیز لیست های آزمون غربالگری و تشخیص اوتیسم را در اختیار دارند تا در صورت مراجعه متقاضیان خدمات انجام گیرد.
وی  اضافه کرد: تشخیص به موقع و زودهنگام این بیماری با ارائه خدمات توانبخشی زمینه بهبود رشد اجتماعی بیمار را فراهم می کند و آگاهی بخشی به مردم در خصوص این بیماری یکی از اولویت های اصلی است تا در صورت وجود علائم مسیر درمانی را به سرعت آغاز کنند.
انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.