بهسازی، ایمن سازی سیستم الکتریکال و تکمیل سیستم حفاظتی الکترونیک مخزن موزه خلیج فارس با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال آغاز شده است.

به گزارشحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ موزه بزرگ خلیج فارس با زیربنای 2400 متر مربع درحالی به عنوان بزرگترین موزه تخصصی جنوب کشور محسوب می شود که بیش از 3 هزار شی تاریخی در موزه و مخزن آن وجود دارد. موزه بزرگ خلیج فارس در سه طبقه مجزا آثار باستان شناسی و مردم شناسی جنوب کشور را به نمایش گذاشته است.  

«اشکان مختاری» معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان با بیان اینکه مخزن این موزه از زمان احداث تاکنون به دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشده بود گفت: موزه بزرگ خلیج فارس در سال 86 افتتاح شد اما مخزن های موزه به دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشده بود و سیستم های حفاظتی نیز قدیمی شده بود.  

وی افزود: درحال حاضر سیستم های حفاظتی این موزه به روز رسانی می شود و ایمن سازی و بهسازی سیستم الکتریکال نیز از امروز (29 فروردین ماه) با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال آغاز شده و تا پایان تیرماه نیز به پایان می رسد.  

آنطور که معاون میراث فرهنگی استان هرمزگان اعلام کرد: تعمیرات اساسی موزه بزرگ خلیج فارس در اسفندماه 95 انجام شد و  هم اکنون در کنار بهسازی و ایمن سازی، محوطه موزه هم ساماندهی می شود.  

این درحالی است که به گفته مختاری، در این برنامه سه ماهه، پس از تکمیل و تجهیز سیستم های پایش و نیز تکمیل قفسه بندی مخزن موزه، سیستم های برودتی و گرمایشی تکمیل می شود و سال آینده اشیاء موجود در مخزن هم ساماندهی خواهد شد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.