بیست سال پیش این نمایشنامه در اختیار من بود و من در آن زمان آرزو داشتم، در این نمایش بازی کنم.

امیر کربلایی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت حضور خود در نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» گفت: من از حضور در این نمایش بسیار خوشحال هستم. بیست سال پیش این نمایشنامه در اختیار من بود، در آن زمان من آرزو داشتم، در این نمایش بازی کنم. زمانی که بعد از بیست سال این نمایشنامه کار شد و به من پیشنهاد داده شد تا در این نمایش بازی کنم، قبول کردم؛ چرا که بسیار متن قوی و فضای خوبی دارد.

وی در خصوص دیدگاه خود درباره نمایش اظهار داشت: نمایش درباره فرایند به قدرت رسیدن انسان‌های کم‌توان است که ممکن است حتی توسط آدم‌های دیگر به روی کار بیایند. آرتورو یک گانگستر در شیکاگو است که نابود می‌شود ولی آرام آرام با فرصت‌ها و با گاف‌هایی که می‌گیرد، موفق می شود تا خودش را بالا بکشد.

کربلایی‌زاده پیرامون تاثیر بازیگران چهره در تقویت تئاتر و فروش بلیت‌ها تصریح کرد: جعبه جادویی سینما و تلویزیون مردم را با بازیگران بیشتر آشنا می کند. بازیگران دو دسته هستند: بازیگرانی که قبلا تئاتر کار کرده اند و از این طریق وارد عرصه های دیگر شده‌اند که بسیار هم برای تئاتر خوب است؛ ولی گروه دوم بازیگرانی هستند که کار تئاتر نکرده‌اند و برای اولین بار به صحنه تئاتر آمده‌اند و این کیفیت تئاتر را پایین می آورد. مردم هم به این عدم کیفیت باور می‌کنند ولی گروه اول وقتی برای دفعات بعد با مردم مواجه می‌شوند با استقبال عمومی مردم مواجه می شوند.

بازیگر نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» در خصوص توصیه خود به بازیگران تازه کار عرصه تئاتر بیان کرد: تلاش، تلاش، تلاش. نا امید نشدن، ادامه دادن، بهانه نیاوردن و یاد گرفتن مهارت‌های مختلف بازیگری از زبان تا مراحل مختلف کامپیوتر که نیاز هر جوانی برای این حرفه است.

امیر کربلایی‌زاده پیرامون کلام آخر خود گفت: چراغ تئاتر وقتی روشن می‌ماند که تماشاگر باشد. حضور تماشاگران برای تئاتر خوب است. بسیار لذت بخش است که تماشاگران تئاتری به یکدیگر هدایای تئاتری مثل بلیت تئاتر بدهند؛ چرا که این کالای فرهنگی باعث جریان فکری و یک اتفاق خوب در زندگی انسان‌ها می‌شود و به انسان شناخت و باور درست می‌دهد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار