شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مجموعه‌ای توسعه‌ای بوده و وظیفه اصلی آن تامین و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از صنایع کوچک محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه به ضرورت سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی به خصوص شهرک صنعتی تربت حیدریه تاکید کردگفت: باید کلیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به سطح تعادل رسانده تا زمینه جذابیت متناسب منطقه فراهم و شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم و در همین راستا طرح‌های اقتصادی صنعتی در شهرستان تربت حیدریه بررسی شده و بتوانیم با کمک هم به اهداف اقتصادی این منطقه بیش از پیش دست یابیم.
وی افزود: بالغ بر ۹۲ درصد ار واحدهای صنعتی کشور و ۹۴ درصد از واحدهای صنعتی استان صنایع کوچک بوده و ما در کلیه شهرستان‌های استان زمینه استقرار بنگاههای تولیدی را در راستای توسعه و اشتغال در قالب استقرار در نواحی و شهرک‌های صنعتی فراهم کرده ایم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در شهرک صنعتی تربت حیدریه ایجاد کارگاه‌های کوچک در دستور کار است تا با توجه به مسائل مختلف صنعتگران و جوانانی که تازه وارد عرصه صنعت می‌شوند بتوانند از این کارگاه‌ها استفاده کنند.
احمد علی موهبتی معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه هم در این دیدار گفت: مهمترین اشتغال‌ها در بخش صنعت صورت می‌گیرد و شهرکهای صنعتی با فراهم شدن زیرساختهای لازم برای ورود سرمایه گذار و بخش خصوصی و درنظر گرفتن مشوق هایی که ایجاد انگیزه کند، بهترین گزینه در تحقق آن هستند.
وی افزود: طرح مطالعاتی جامعی در خصوص ایجاد صنایع تولیدی مرتبط با محصولات کشاورزی، دامی و معدنی موجود در منطقه باید تهیه و تدوین شود تا افراد صاحب سرمایه و تخصص با ظرفیت‌های شهرستان بیشتر آشنا و راغب شوند.
معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: باید برای سرمایه گذار جهت فعالیت اقتصادی جذابیت ایجاد کرد و تربت حیدریه با توجه به نزدیک بودن به مرز افغانستان و خطوط ریلی شرقی و جنوبی کشور، فرصت بسیار مقتنمی برای فعالیت است.
موهبتی افزود: سیستم آموزشی باید به گونه‌ای تدوین شود تا دانش آموز و دانشجو فردی خلاق در حوزه خدمات و فنی پرورش یابد و به عوض تمایل به کسب اشتغالهای مدیریتی و پشت میزی، به سمت تولید سوق پیداکنند.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.