سفیر افغانستان در پاکستان گفت: تنش‌های مرزی اخیر میان پاکستان و افغانستان باعث خسارات زیادی به تجارت مرزی میان دو کشور شده است.

کاهش مبادلات مرزی افغانستان و پاکستان از پنج به یک و نیم میلیارد دلار
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عمر زاخیلوال روز دوشنبه در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های خبری پاکستان، تنش های مرزی میان دو کشور را به سوی هیچ یک از طرفین ندانست و گفت: تنش‌های مرزی اخیر میان پاکستان و افغانستان باعث خسارات زیادی به تجارت مرزی میان دو کشور شده بطوری که حجم تجارت پاکستان و افغانستان از رقم پنج میلیارد دلار طی پنج سال اخیر، به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته است.

عمر زاخیلوال در این مصاحبه گفته است که ایران از خلاء ایجاد شده در بخش تجارت مرزی پاکستان و افغانستان استفاده کرده و بخشی از این تجارت را به خود اختصاص داده است.

وی خواستار تبادل هیات های سیاسی، تجاری، اقتصادی و پارلمانی بیشتری میان پاکستان و افغانستان شد و گفت که افزایش تبادل این گونه هیات ها، به روند بهبود روابط دوجانبه کمک می کند.

قرار است یک هیات پارلمانی از پاکستان طی روزهای آینده به افغانستان سفر کند.

زاخیلوال همچنین درخصوص ادعاهای پاکستان مبنی بر اینکه خاک افغانستان از سوی هند برای انجام اقدام هایی علیه پاکستان استفاده می شود، تصریح کرد: افغانستان هرگز به کشورهای ثالث اجازه نداده و نخواد داد که از خاک این کشور اقدامی علیه پاکستان انجام دهند.

این دیپلمات افغان همچنین از اسلام آباد خواست تا نسبت به مهار شبه نظامیانی که طبق ادعای افغانستان، آزادانه در خاک پاکستان حضور دارند و علیه افغانستان دست به فعالیت های تروریستی می زنند، اقدام جدی انجام دهد.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار