صدیقی گفت: بر اثر بروز سیل اخیر در برخی شهرستان های استان آذربایجان شرقی ، بعد از آمار بالای تلفات انسانی ، صاحبان واحدهای صنفی و کشاورزان دچار بیشترین خسارات مالی شدند.

کمک اتاق اصناف به صنوف آسیب دیده
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی صدیقی عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: سیل اخیر از بعد اقتصادی، خسارات فراوانی ایجاد کرده که بعد از پایدار شدن شرایط ، برآورد خسارت صورت می گیرد و از سوی اتاق اصناف ایران کمک های لازم به واحدهای صنفی آسیب دیده انجام خواهد شد.

وی ضمن عرض تسلیت به مردم آذربایجان بویژه بازماندگان حادثه سیل اخیر اظهار کرد: بارش شدید باران در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی، بخصوص در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر تبدیل به سیل و حادثه‌ای شد که متاسفانه در پی آن چند تن از هموطنان فوت کردند و شماری نیز مفقود و مجروح شدند. همچنین تعدادی از منازل مسکونی و بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی و باغات نیز در این حادثه آسیب دیدند و خانواده‌ها متحمل ضررهای اقتصادی بسیاری شدند.

نماینده اتاق اصناف در تبریز خواستار رسیدگی عاجل مسئولان ذ‌ی‌ربط شد و گفت: بخش شمال شرقی تبریز نیز که در مسیر رودخانه حاجی چای قرار دارد، دچار خسارت های زیادی شده که بخشی از واحدهای مسکونی و واحدهای صنفی دچار خسارت جدی شده اند . همچنین به روستاهای زیادی در شهرستان عجب شیر و آذرشهر خسارت جدی وارده شده و روستای چنار در شهرستان عجب شیر نیز به طور صددرصد تخریب شده است.

صدیقی با بیان اینکه باید تمهیدات لازم در همه روستاها نسبت به ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها انجام گیرد، افزود: استان آذربایجان شرقی آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را دارد . با روحیه همدلی، صمیمیت و برادری که بین مسئولان استان آذربایجان شرقی وجود دارد، همه دستگاه ها و مسئولان در این حادثه پای کار بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار