ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 تا 26 فروردین ماه انجام شد. در این گزارش با شرایط رأی گیری آشنا می شوید.

آرای شرکت کنندگان در انتخابات در چه صورتی باطل می شود؟به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 تا 26 فروردین ماه انجام شد. در این گزارش با شرایط رأی گیری آشنا می شوید.
 
در موارد ذیل با تأیید هیأت نظارت یا نماینده وی برگ‌های رأی باطل ولی جزء آراء مأخوذه محسوب و مراتب در صورت جلسه قید و آراء مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد:

 ۱ _ آراء غیر قابل خواندن.

 ۲ _آرایی که از طریق خرید و فروش به دست آمده باشد.

 ۳ _ آرایی که سفید به صندوق ریخته شده باشد.

در موارد ذیل با تأیید هیأت نظارت یا نماینده وی برگ‌های رأی باطل و جزء آراء مأخوذه محسوب نشده و مراتب در صورت جلسه قید و آراء مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد:

 ۱ _ صندوق فاقد لاک و مهر انتخاباتی باشد.

 ۲ _آراء زائد بر تعداد تعرفه باشد.

 ۳ _ آراء کسانی که به سن قانونی رأی دادن نرسیده باشند.

 ۴ _ آرایی که با شناسنامه افراد فوت شده یا غیر ایرانی داده شده باشد.

 ۵ _ آرایی که با تقلب و تزویر (در تعرفه‌ها، آراء، صورت جلسات، شمارش) به دست آمده باشد.

 ۶ _ آرایی که با شناسنامه غیر یا جعلی اخذ شده باشد.

 ۷ _ آراء تکراری.

 ۸ _آرایی که با شناسنامه کسانی که حضور ندارند اخذ شده باشد.

 ۹ _ آرایی که از طریق تهدید به دست آمده باشد.

 ۱۰ _آرایی که روی ورقه غیر از برگ رأی نوشته شده باشد.

کل آراء مندرج در صورت‌جلسه‌ای که صندوق اخذ رأی آن فاقد اوراق رأی یا برگ‌های تعرفه باشد، باطل و جزو آراء مأخوذه محسوب نخواهد شد.

 به تعداد آراء زائد مذکور در بند (۲) به قید قرعه از کل برگ‌های رأی کسر می‌شود.

در صورتی که در برگ رأی نام بیش از یک نفر نامزد نوشته و یا علامت‌گذاری شده باشد برگ رأی باطل است ولی جزو آراء مأخوذه محسوب خواهد شد.

قبل از شروع رأی‌گیری باید در حضور نماینده یا نمایندگان هیأت نظارت، صندوق‌های خالی، بسته و ممهور به مهر شعبه ثبت نام و اخذ رأی گردد و در صورت‌جلسه‌ای که قبل از شروع رأی‌گیری انتخابات توسط اعضای صندوق در محل اخذ رأی تنظیم می‌گردد، نماینده یا نمایندگان هیأت نظارت شعبه مربوطه، تعداد صندوق‌ها و خالی بودن آن‌ها را گواهی نمایند و در صورتی که در جریان رأی‌گیری نیاز باشد که صندوقی را اضافه نمایند باید به همین ترتیب عمل نموده و صورت جلسه گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.