به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سعدلله وطن خواه مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت: بناهایی در مسیر انتهایی این باند از جمله مجتمع ساحلی فدک و دانشکده ملاصدرا وجود دارد که به علت محدودیت های مالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، توان تملک و تخریب این بناها با هدف اجرای کامل این طرح ملی دراین منطقه را ندارد.
وی افزود: کارشناسان حقوقی بارها میزان ارزش این بناها را ارزیابی کردند ولی مالکان آن ها درخواست وجوه بیشتری را داشته اند .
مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت : این مشکل باید با همکاری دیگر مسئولان از جمله نمایندگان غرب مازندران در مجلس حل شود تا بتوان این طرح ملی را که بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره برداری رساند.
سعدلله وطن خواه افزود: توسعه باند این فرودگاه با هدف بین المللی شدن آن یکی از طرح های مصوب دولت گذشته بوده و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود در دهه فجر سال 91 به بهره برداری برسد.
وی گفت: توسعه باند فرودگاه از یکهزار و 480 متر به 2هزار و 750 متر، ساخت ترمینال جدید و ساختمان های جانبی را از مشخصات این طرح عنوان شد.
وی افزود: اختصاص 40 هکتار زمین برای ساخت دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از دیگر مشخصات این طرح بوده است.
فرودگاه رامسر در سال 1331 جهت انجام پروازهای تشریفاتی احداث شد که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توسعه این فرودگاه، سیل عظیمی از زائران از این مکان به مشهد مقدس یا بالعکس جابه جا می شوند.
هم اکنون در بیشتر روزهای هفته پرواز رفت و برگشت رامسر – مشهد و رامسر – تهران در این فرودگاه برقرار است.
غرب مازندران دارای 2 فرودگاه یکی در رامسر و دیگری در نوشهر است .
انتهای پیام/آ