سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا گفت: بستر و شرایط سرمایه گذاری تاجران و بازرگانان ایرانی در بخش های مختلف در کشور کنیا فراهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی فرجوند دیشب در دیدار با استاندار اصفهان افزود: کشور کنیا عضو جامعه اقتصادی شرق آفریقاست و ظرفیت خوبی برای صدور کالاها و خدمات فنی و مهندسی ایران دارد.

وی اظهار کرد: هم اکنون دولت کنیا مشغول توسعه زیرساخت هاست و بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها، چینی ها و ترک ها در این کشور در حال سرمایه گذاری هستند.

وی به بازرگانان ایرانی توصیه کرد که در زمینه اقلام صنعتی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع کاشی و سرامیک ، دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور ورود و سرمایه گذاری کنند.

فرجوند همچنین از تجار و صاحبان صنایع درایران خواست تا سفری مطالعاتی برای بررسی وضعیت سرمایه گذاری به کشور کنیا داشته باشند.
سفیر ایران در کنیا افزود: هم اکنون درآمد عمده این کشور از راه گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی از جمله چای و قهوه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه معادن کنیا دست نخورده و بکر باقی مانده است گفـت: این بخش نیز بستری برای ورود سرمایه گذاران ایرانی به کنیاست.

استاندار اصفهان نیز در این دیداربا اشاره به جایگاه خاص این استان دربخش صنعت، کشاورزی، دانشگاهی و بسیاری بخش های دیگر گفت: این استان آمادگی کامل برای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف از جمله کنیا را دارد.
رسول زرگر پور افزود: استان اصفهان هم به لحاظ بلوغ فرهنگی و هم از نظر بلوغ سیاسی نسبت به استان های دیگر برخوردار محسوب می شود.

وی با اشاره به تحولات رخ داده در بخش های مختلف پس از برجام گفت: دراین مدت 100 هیات اقتصادی به استان اصفهان سفر کردند.
وی رونق گردشگری در اصفهان را از جمله دستاوردهای برجام برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی به این استان در دولت یازدهم به چهار برابر رسیده است.

وی به فعالیت و ارتباط خوب اتاق بازرگانی اصفهان با کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: بیش از 80 تا 90 هیات سیاسی و اقتصادی در سه ساله اخیر به استان اصفهان سفر کرده اند.

کشور کنیا در منطقه راهبردی در شرق آفریقا قرار دارد و نقش دروازه شرق و مرکز آفریقا را ایفا می کند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.