در حال حاضر، ۸۰۱ دانشجو از خدمات تحصیلی و فرهنگی کمیته امداد استان سمنان بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر، ۸۰۱ دانشجو از خدمات تحصیلی و فرهنگی این نهاد بهره مند می‌شوند، گفت: پنج میلیارد و سه میلیون ریال اعتبار در این راستا هزینه شد.

سید جواد رضوی افزود : در حال حاضر، ۸۰۱ دانشجو از خدمات تحصیلی و فرهنگی این نهاد در استان بهره مند می شوند، افزود: کمیته امداد شاهرود با ۲۹۵ دانشجو و کمیته امداد سرخه با دو دانشجو به ترتیب بیشترین و کمترین دانشجویان تحت حمایت را دارند.

رضوی ضمن اشاره به اینکه پنج میلیارد و سه میلیون ریال اعتبار برای تامین هزینه های تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان در سال گذشته اختصاص داده شد، تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۰ دانشجو در مقطع کاردانی، ۵۴۱ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۸۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۹ دانشجو در مقطع دکتری و ۲۱ دانشجو مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان نیز در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت : این نهاد به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های روزانه و دولتی، کمک هزینه تحصیلی و به دانشجویان مددجوی سایر دانشگاه های غیر دولتی، کمک هزینه تامین شهریه پرداخت می کند.

رضوی با تاکید بر اینکه این نهاد پیش از ورود دانشجویان به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آنان را برای ورود به رشته های دارای بازار کار تشویق و راهنمایی می کند، خاطر نشان  کرد: محروم نشدن هیچ دانشجوی نیازمندی از تحصیل رایگان از اهداف اصلی کمیته امداد در پرداخت کمک هزینه های تحصیلی است.

وی اظهار داشت : همچنین این نهاد  از ۴۲۰ دانشجوی تحت حمایت غیربومی که اکنون در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند حمایت می کند

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار