مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در ایام تعطیلات نوروز میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛علی زندی فربا بیان اینکه از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری، تردد 7 میلیون و 241 هزار و 865 وسیله نقلیه توسط 60 دستگاه ترددشمار موجود در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده است گفت: این میزان نسبت به نوروز سال قبل 16 درصد افزایش تردد را نشان می دهد.
وی افزود: جاده های سه راهی چالانچولان - خرم آباد ، بروجرد - سه راهی چالانچولان و دورود به ترتیب بیشترین تردد را در ایام نوروز امسال به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی لرستان طی ایام نوروز به 77 کیلومتر رسید، گفت: بیشترین سرعت متوسط به ترتیب در محورهای آزادراه پل زال - خرم آباد با 91 کیلومتر، فیروزآباد - نورآباد با 89 و آزادراه خرم آباد - پل زال با 88 کیلومتر به ثبت رسیده است.
زندی فر با بیان اینکه عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در شش ماهه دوم سال گذشته با ادغام این 2 حوز ه، شتاب فزاینده ای گرفته است، افزود: در 12 ماهه 95 بیش از چهارهزار و 870 کیلومتر خط کشی ، 130 کیلومتر تعمیر روشنایی در محورهای اصلی، و با کمترین هزینه 118 نقطه پرتصادف در محورهای استان آشکارسازی و اصلاح شده است.
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته یکهزار و 186 عدد علائم راهداری در محورهای استان نصب شده است، گفت: نصب 860 مترمربع تابلوی اطلاعاتی و گردشگری، ایمن سازی سر گاردیل ها و حفاظ ها به تعداد یکهزار و 860 عدد ، اجرای گاردریل به میزان 24.8 کیلومتر و تهیه و نصب نیوجرسی به طول 13.5 کیلومتر بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سال 95 بوده است‌.
وی ادامه داد: انجام یک مورد مطالعه ممیزی ایمنی راه، یکهزار کیلومتر پاکسازی حریم راه و 10 هزار مترمکعب ریزش برداری کنار راه نمونه های دیگری از عملکرد راهداری بوده است.
وی از شناسایی 360 مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه خبر داد و افزود: در این رابطه 360 مورد اخطار صادر و 196 مورد به برخورد جدی منجر شده است.
منبع:ایرنا  
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.