با بكارگیری پتانسیل منابع آبی استان در زمینه آبزی پروری میزان تولید گوشت سفید افزایش می یابد و با ترویج مصرف آن سلامت جامعه تضمین می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ابوالقاسمی، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان, با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف آبزیان در کشور و بخصوص استان كرمان، گفت: مصرف سرانه جهانی آبزیان برای هر فرد بالای 20 کیلوگرم است، ولی این میزان در ایران حدود 10 کیلوگرم است، که در برنامه ششم توسعه باید این میزان به حدود 15 کیلوگرم افزایش یابد و در این خصوص ایجاد زمینه های فرهنگ سازی مصرف آبزیان از طریق برگزاری جشنواره های غذاهای دریایی و کلاس های آموزشی طبخ آبزیان دارای اهمیت ویژه ای است.

وی با بیان اینکه مصرف آبزیان نقش مهمی در سلامتی جامعه و مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها دارد، افزود: مصرف آبزیان نقش مهمی خصوصا در جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی دارد و با توجه به ظرفیت بالای استان كرمان این موارد باید برای مردم استان فرهنگ سازی شود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو تولید غذای سالم است،خاطرنشان کرد : مصرف آبزیان در استان باید به حد مطلوب برسد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر که بهره‌وری آب در دستور كار سازمان قرار دارد، تصریح کرد: با استفاده از طرح‌های نوین مانند اجرای آبیاری تحت فشار كه نیاز به ساخت استخر ذخیره دارد می توان با اصلاح فنی استخرها، این سازه ها را برای پرورش آبزیان تبدیل کرد

تا در كنار كشاورزی پرورش آبزیان هم صورت گیرد كه هم باعث افزایش درآمد كشاورزان شده و از طرفی با مصرف آبزیان در روستاها این امر ترویج شود.

وی با اشاره به روش هایی همچون پرورش در درون قفس در بالادست سدها اشاره نمود و گفت: با وجود پتانسیل بالای استان علی الخصوص در مناطقی كه دریاچه های پشت سدها وجود دارند می توان با پرورش ماهی در قفس میزان تولید گوشت سفید را افزایش داد.

ابوالقاسمی خاطر نشان كرد: عرضه نامناسب ماهی ، عدم دسترسی مردم به ماهی با كیفیت و تازه، فقدان تنوع در شیوه‌های طبخ ماهی و آگاهی نداشتن مردم از ارزش های غذایی ماهی از علل مهم مصرف پایین آبزیان در استان است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار