123 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات نوسازی به شالیکوبی داران شهرهای بابل و فریدونکنار پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیداحمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: 105 میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه درگردش و ثابت به شالیکوبی‌داران این شهرستان پرداخت شد.

وی بابل از تخصیص اعتبار به مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال برای چهار واحد کارخانه شالیکوبی زیرپوشش جهت توسعه خشک‌کن‌های شالیکوبی در شهرستان بابل خبر داد و افزود: 6 مورد نیز تغییر نام مجوز پروانه بهره‌برداری کارخانه شالیکوبی ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل پرداخت سرمایه در گردش و ثابت به شالیکوبی‌داران در قالب بهین‌یاب به مبلغ 105 میلیارد و 800 میلیون ریال با اشتغال‌زایی 36 نفر و صدور یک مورد مجوز تأسیس چیپس میوه به ظرفیت 2 هزار تن با سرمایه‌گذاری 7 میلیارد و 787 میلیون ریال و اشتغال‌زایی پنج نفر را از دیگر اقدامات انجام شده در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برشمرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا ضيايی مدير جهاد كشاورزی فريدونكنار نیز گفت: سال گذشته سه واحد شاليكوبی اين شهرستان برای دريافت بيش از 18 ميليارد ريال تسهيلات به بانک معرفی شدند.

وی افزود: در تلاش هستيم با جذب تسهيلات برای واحدهای شاليكوبی نسبت به اصلاح ساختار و مدرن سازی تعداد بيشتری از آنها اقدام كنيم.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان فريدونكنار با بيان اينكه توسعه صنايع تبديلی و تكميلی بخش كشاورزی، كاهش ضايعات محصولات كشاورزی، ايجاد ارزش افزوده در بخش كشاورزی، افزايش سطح درآمد روستاييان، بالا بردن بهره وری بخش كشاورزی و افزايش سهم اشتغال صنعتی در مناطق روستايی را به همراه دارد، گفت: توسعه صنايع تبديلی و مدرن‌ سازی كارخانه های شاليكوبی نقش موثری در فرآيند توسعه روستايی ايفا می كند.

وی افزود: در حال حاضر 61 واحد شاليكوبی در اين شهرستان فعاليت دارند كه از اين تعداد 18 واحد مدرن و مابقی سنتی هستند.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.