نمایندگی آموزش و پرورش بخش آهوران نیکشهر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار این شهرستان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در آئین افتتاح گفت: راه اندازی این نمایندگی در منطقه محروم آهوران نیکشهر برای توجه بیشتر به آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات آموزشی این بخش صورت گرفته است.

علی اوسط هاشمی افزود: دولت تدبیر و امید برای ارتقای فضاهای آموزشی اقدامات بسیار خوبی را در سیستان و بلوچستان انجام داده است.

صالحی فرماندار نیکشهر نیز گفت: 57 آموزشگاه با 161 کلاس درس از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون در این شهرستان به بهره برداری رسیده است. 

صاحب گل صالحی اظهار داشت: راه اندازی دبیرستان دانشگاه پسرانه و دخترانه از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر است.

وی از حضور استاندار سیستان و بلوچستان در بخش محروم آهوران شهرستان نیکشهر قدردانی کرد.

محمدعلی مبارکیبخشدار آهوران گفت: این بخش با مرکزیت چانف از محرومیت بالایی در زمینه آموزشی برخوردار است بطوری که بسیاری از مدارس آن کپری، خشتی و فرسوده هستند.

محمدعلی مبارکی افزود: در حوزه بخش آهوران 60 مدرسه وجود دارد که 2 هزار و 498 دانش آموز در کلاس های درس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: آهوران با مرکزیت چانف در دی ماه سال 1390 به بخش ارتقا پیدا کرده و در طول سه سال اخیر پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.


شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار