وی در ادامه به دو اقدام مهم در این زمینه در دوره مدیریت جدید و با محوریت وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: سرعت این قطار در طراحی جدید به 300 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته و ایستگاههای بین راهی که پیشتر خارج از شهرها بودند به داخل شهرها منتقل شده و در شهر اصفهان، ایستگاههایی در کنار میدان نقشجهان و متروی خیابان کاوه برای این قطار پیشبینی شده است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان ابراز داشت: آزادسازیهای لازم و تملک اراضی برای احداث این پروژه مهم انجام شده و با پرداخت نخستین قسط ریالی توسط بانک مرکزی به پیمانکار، پروژه حالت اجرایی به خود گرفته است.
طرفه خاطرنشان کرد: پروژه کنارگذر شرق اصفهان نیز در حال تکمیل است و در سال جدید نیز قسمت کاشان-کمشچه به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی در ادامه تصریح کرد: قسمت دیگر این پروژه از باغ رضوان تا جاده اصفهان-شیراز نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایهگذار قرار دارد.
به گفته معاون عمرانی استاندار اصفهان، در اطراف شهر اصفهان نیز پروژههایی نظیر بزرگراه اصفهان-دلیجان و اصفهان-شیراز طراحی شده که زمینه مناسبی برای جذب سرمایهگذار دارد.
وی در رابطه با کنارگذر غرب اصفهان نیز اذعان داشت: 14 کیلومتر راه جدید به 90 کیلومتر فعلی کنارگذر غرب اصفهان افزوده خواهد شد؛ از میدان کرکوند تا جاده طالخونچه عملیاتی شده و باید 26 کیلومتر دیگر نیز احداث شود تا این خط به جاده اصفهان-شیراز متصل شود.
طرفه در رابطه با
توسعه فرودگاه شهید بهشتی نیز اعلام داشت: در سفر اخیر وزیر اقتصاد به
اصفهان، این موضوع در ذیل طرحهای اقتصاد مقاومتی به اطلاع طیبنیا رسید و
در حال حاضر نیز مذاکرات برای تأمین زمین در حال انجام است تا با فراهم
کردن شرایط، زمینه برای اجرای تفاهمنامه توسعه فرودگاه بین وزارت راه و
طرف خارجی، فراهم شود.
انتهای پیام/م