آمار ورود کودکان خرمشهری به پیش دبستانی به ۹۶ درصد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عنبری مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: با تلاش های صورت گرفته، آمار ورودی دانش آموزان خرمشهری به پیش دبستانی به ۹۶ درصد رسید.

عبدالحافظ عنبری در نشست خبری افزود: از لحاظ کمی امسال سه هزار و ۷۰۰ نفر و سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ نفر وارد پیش دبستانی شدند و سال پیش از آن نیز شمار دانش آموزان مقطع پیش دبستانی در خرمشهر ۹۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: بیشترین افت تحصیلی در مقطع ابتدایی و در پایه اول و به دلیل دو زبانه بودن دانش آموزان است که به همین دلیل پیش دبستانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به اهمیت موضوع در تمام مدارس حاشیه و روستاهای خرمشهر پیش دبستانی به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه دایر می شود.

عنبری افزود: این برنامه برای سال آینده نیز پیش بینی شده است تا شاهد افزایش آمار قبولی در بین دانش آموزان باشیم و در همین راستا به آموزش همکاران در قالب کلاس های ضمن خدمت هم پرداخته شد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر همچنین از ثبت آمار قبولی ۹۹ درصدی در مقطع ابتدایی در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: برنامه پیشرفت تحصیلی هر هفته رصد و ارزیابی از دانش آموزان به صورت مستمر انجام می شود که با اجرای این برنامه آمار قبولی مقطع ابتدای در سال گذشته به ۹۹ درصد رسید.

عنبری در ادامه به کسب مقام های علمی و پژوهشی توسط دانش آموزان و فرهنگیان خرمشهر اشاره کرد و گفت: سال گذشته، در تولید محتوی، ۳۵۰ اثر توسط همکاران فرهنگی تولید شد که هفت اثر به عنوان منتخب استانی معرفی شدند و یک اثر نیز رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: همچنین در جشنواره جابر بن حیان، خرمشهر دو اثر برتر دانش آموزی در سطح استان داشت و از میان همکاران فاطمه بیات موفق به کسب مقام اول کشوری و مرضیه ابراهیمی نیز حائز مقام نخست استانی شد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه به ارتقای رتبه خرمشهر در زمینه قبولی در کنکور به رتبه ۱۳ استان خبر داد و گفت: کسب این رتبه نسبت به رتبه پیشین رشد قابل توجهی محسوب می شود که با راه اندازی نخستین خانه کنکور کشور در خرمشهر مقدمات این رشد فراهم شد.

وی بر تمرکز آموزش و پرورش خرمشهر بر ارتقای معدل دانش آموزان سال سوم متوسطه و رتبه کنکوی ها تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش خرمشهر به شدت بر روی آموزش سال سومی ها برای ارتقای معدل و سال چهارمی ها برای قبولی در دانشگاه تمرکز کرده است که امسال علاوه بر آموزش های عمومی برای کنکوری ها در پژوهش سرا برای ۵۰ نفر کلاس های کنکور ویژه برگزار می شود.

وی به اقدامات عمرانی در آموزش و پرورش خرمشهر نیز اشاره و اظهار کرد: امسال مصوب شده است که دو باب مدرسه توسط بنیاد برکت در منطقه غرب کارون و کوت شیخ احداث شود. همچنین یک باب مدرسه فرسوده نیز تخریب و از نو ساخته خواهد شد.

وی از نصب برق هفت آموزشگاه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، دیوارکشی، بتن ریزی کف آموزشگاه یاسر در غرب کارون با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیون ریال، جذب ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای تصویه قبوض برق مدارس،  توزیع ۴۷۷ دستگاه مبل و صندلی در بین مدارس روستایی و شهری، توزیع یک هزار و ۷۰۰ دستگاه میز و نیمکت دانش آموزی در ۷۲ واحد آموزشگاهی و همچنین تهیه ۷۰ دستگاه میز نقشه کشی برای دو هنرستان در خرمشهر به عنوان بخش دیگری از  اقدامات آموزش و پرورش درطول سال تحصیلی ۹۵ -۹۶ خبر داد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.