بندرعباس؛

توسعه قشم با افزایش اجرای طرح های عمرانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اکنون حدود 6 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در این جزیره در دست اجراست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم اندیشی با دهیاران قشم افزود : در کنار طرح های عمرانی موجود با عملیاتی شدن اتوبان ساحل جنوبی جزیره مجموع مبلغ طرح های در دست اجرا به بیش از 12 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی افزود: توسعه منطقه آزاد قشم با همکاری جامعه محلی ممکن است و گرچه در سال های گذشته بیشترین خدمات در شهرهای قشم و درگهان ارایه شده اما با وجود منابع مالی محدود، اعتقاد دولت توسعه متوازن شرق و غرب جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود : تامین منابع مالی با محدودیت های فراوانی روبرو بود و در نتیجه از سرعت پیشرفت عملیات اجرایی ها در جزیره کاست اما تامین مالی از طریق فروش زمین مبنا قرار نگرفت.

مومنی گفت : ظرفیت های بخش شیلات، گردشگری و صنعت دریایی جزیره قشم در گذشته آنچنان که باید مورد بهره برداری قرار نگرفته، در صورتی که توسعه اقتصاد دریا محور یک ضرورت می باشد و به همین منظور برنامه های زیادی برای جزیره در نظر گرفته شده است.

مومنی گفت : پرورش 200 هزار تن ماهی در قفس طی برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده که 84 هزار تن از آن به جزیره قشم اختصاص دارد و تا کنون قرارداد تولید 22 هزار تن پرورش ماهی در قفس و توافقنامه ای برای عقد قرارداد نهایی تولید 50 هزارتن دیگر امضا شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اکنون 17 قفس پرورش ماهی در دریا وجود دارد و تا 2 ماه آینده با همکاری گروهی سوئدی قفس های 50 تنی در آب های دریایی قشم قرار می گیرد که در صورت تحقق برنامه ششم، اقتصاد شرق و غرب جزیره متحول خواهد شد.

مومنی با اشاره به فعالیت مزرعه پرورش میگو در غرب جزیره افزود: هم اکنون در روستای باسعیدو از هر یک هکتار زمین، هفت تن میگو برداشت می شود در حالی که میانگین دیگر کشور 3 ونیم تن به ازای هر هکتار می باشد و در آینده با اجرای طرح تولید متراکم از هر هکتار 12 تن میگو برداشت خواهد شد و برای این مهم نیز در غرب جزیره جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه 2 پالایشگاه و صنایع سوخت رسانی دریایی صلخ بخشی از طرح های در دست اجراست و در کنار اینها چهار مجموعه پتروشیمی در جزیره احداث خواهد شد که البته ساخت و راه اندازی آنها نیازمند نیروهای انسانی متخصص است.

مومنی افزود : آموزش برای اشتغال جوانان قشم در این صنایع یک ضرورت است و برای همین قراردادی با سازمان فنی و حرفه ای کشور برای مهارت افزایی 20 هزار تن از جوانان این جزیره امضا شده که می تواند بازار کار منطقه را متحول کند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت : راه اندازی خط هوایی اختصاصی قشم از برنامه های جدی این سازمان برای رونق بیشتر گردشگری این جزیره است و رایزنی برای خرید چهار فروند هواپیما برای ارایه سفر ارزان قیمت در حال انجام است.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار