جلال چراغپور عوامل زیادی را در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال دخیل می داند.

علل قهرمانی پرسپولیس از دیدگاه کارشناس فوتبالبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخپوشان پایتخت بعد از 9 سال توانستند سه هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم قهرمان شوند و دهمین قهرمانی خود را در لیگ فوتبال ایران جشن بگیرند. 

جلال چراغپور کارشناس فوتبال فاکتورهای قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال را برشمرد که از نظر خواهیم گذراند. 

1-مدیریت تیم پرسپولیس به صورتی عمل کرد که توانست مربی تیم را علیرغم فشارهای بسیار زیادی که به دلیل نتایج ضعیف و عقب ماندن از کورس قهرمانی در لیگ برتر از سوی هواداران ایجاد شد را حفظ کند. 

حفظ برانکو و حمایت ازسرمربی تیم اولین فاکتوری است که تیمهای دیگر برای نتیجه گیری باید در نظر بگیرند. موضوعی که در فوتبال ایران مدتهاست که فراموش شده است  و به موجب اینکه دو صدای مخالف علیه مربی بلند می شود و حتی اگر این صداها واقعی نباشد و جریان های مخالف روی سکوها ایجاد می کنند اما مدیران تصمیم به برکناری سرمربی می گیرند. 

در واقع اکثر اوقات  تیمها با تغییر سرمربی نتایج مطلوبی بدست نیاوردند و تغییر سرمربی در تیمهایی همانند ماشین سازی، صنعت نفت آبادان چاره ساز نبوده است. 

به هر حال تداوم حضور  دو ساله برانکو در تیم پرسپولیس یکی از عوامل تعیین کننده  قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتبال است. 

2-برانکو توانست پرسپولیس را جوان کند و بازیکنان پا به سن گذاشته را آرام آرام کنار بگذارد و روح تازه ای به درون تیم وارد کند. بازیکنانی همانند مسلمان، کامیابی نیا، انصاری، محرمی و علیپور توانستند فرسودگی پرسپولیس که اوایل دو فصل گذشته مشهود بود را برطرف کنند.  
همچنین مسلم است که در هماهنگی بازیکنان جوان مدتی زمان نیاز بود که مسئولان پرسپولیس این زمان را به برانکو دادند تا  کار خود را با حوصله انجام بدهد. 

3-بازیکنانی که با تفکرات برانکو نمی توانستند هماهنگ شوند علیرغم جوانی آرام آرام از تیم کنار گذاشته شدند و این موضوع تسویه حساب برانکو با این بازیکنان بود. بازیکنانی که در زمین مسابقه خودسری می کردند در نهایت برانکو آنها را از جمع پرسپولیسی ها کنار زد. 

با جدا شدن بازیکنان خود رای، نظم تیمی پرسپولیس بیشتر به چشم آمد و تفکرات برانکو بهتر در تیم اجرا شد. به صورتی که بازی روان پرسپولیس در درون تیم مشهود بود. 

4-بازیهای ضعیف و کنسل کننده پرسپولیس در دو فصل گذشته باعث شد که این تیم به تدریج تماشاچیان خاص خود را از دست بدهد و به صورتی که حتی در بازیهای نه چندان مهم هم  تماشاگران پرسپولیس کمتر رغبت به حضور در ورزشگاه ها داشتند چون اتفاق مهمی برای تماشای بازیهای  پرسپولیس رخ نمی داد اما با معنی دار شدن فوتبال پرسپولیس، بازی روان این تیم و زیبایی صحنه های بازی پرسپولیس به تدریج تماشاگران با تیم خود آشتی کردند. 

به صورتی که هواداران در هر بازی حضور بی شماری داشتند و در قهرمانی پرسپولیس سهیم بودند. تماشاچی که به طور هماهنگ تیم خود را تا قهرمانی همراهی کرد. 

5- حوصله ، مهارت و دقیق کار کردن برانکو هم در قهرمانی پرسپولیس نقش مهمی داشتند. برانکو از روش صرف آموزش لحظه به لحظه استفاده کرد و در این کار موفق بود. سرمربی پرسپولیس توانست بازیهای تیمهای داخلی را مدیریت کند و از آن جایی که اکثر تیمها ی داخلی نظم تاکنیکی ندارند، سرخپوشان پایتخت با نظم تاکنیکی توانستند خود را از دیگر تیمها جدا کنند و قهرمانی را به هواداران خود تقدیم کنند. 

به طور حتم پرسپولیس برای فصل آینده باید قسمتی از مشکلات خود را شناسایی و برطرف کند زیرا درست است که این تیم قهرمان شده است اما مشکلات فنی خاصی دارد که امیدواریم برانکو در حل این مشکلات پس از پایان بازیها اقدام کند.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار