همایش هنر شیدایی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همایش هنر شیدایی بمنظور پاسداشت یاد و خاطره ۲ هزار شهید هنرمند کشور و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.
 
مجتبی بیگی مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری گفت: در این برنامه از برگزیدگان دو جشنواره عکس حماسه حضور به مناسبت دهه فجر و ۲۲ بهمن و جشنواره کاریکاتور آتش‌نشان‌ها تجلیل گردید.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ اثر از سوی عکاسان و هنرمندان چهارمحال و بختیاری در دو بخش حرفه‌ای و عکس موبایل به دبیرخانه جشنواره عکس حماسه حضور ارسال شد که با نظر هیئت داوران، سه اثر به عنوان برگزیده و ۷ اثر قابل تقدیر شناخته شد.

بیگی اضافه کرد: از بین ۳۶ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواه کاریکاتور آتش نشانان نیز ۳۰ اثر به نمایشگاه راه یافت و بر اساس نظر هیئت داوران، تنها دو اثر به عنوان رتبه دوم و سوم شناخته شد و هیچ اثری حائز مقام اول نگردید.

اجرای سرود، قرائت شعر، اهدای جوایز و لوح سپاس به منتخبین و تجلیل از آتش نشانان حاضر در مراسم با اهدای گل از بخش‌های این برنامه تجلیل شد.

بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و «روز بسیج هنرمندان» و ۱۹ تا ۲۵ فروردین به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.