چوپانی که در صحرای سم سفید روستای خیرآباد شاهرود گم شده بود با راهنمایی سگ با وفایش نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدعلی شیری مسئول امداد ونجات جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود گفت : این چوپان 64 ساله پنج شنبه گذشته گله اش را برای چرا به صحرای سم سفید برده بود و هنگامی که به علت خستگی خوابیده بود ، گله گوسفندان به همراه دو سگ گله راه روستا را در پیش می گیرند و چوپان را تنها می گذارند.

وی افزود : پس از اینکه اهالی روستا گله گوسفندان را بدون چوپان دیدند ، به نیروهای امدادی اطلاع دادند و عملیات یافتن چوپان مفقود شده در همان نخستین روز گم شدن وی آغاز شد.

به گفته وی ، این چوپان سه شبانه روز بدون آب و غذا با سگ دیگری که کنارش مانده بود به دنبال گوسفندان و راه روستا گشت و سرانجام بی رمق در گوشه ای از صحرا منتظر کمک ماند.

شیری افزود : نیروهای امدادی در سومین روز عملیات جستجو ، با دوربین سگی سرگردان را در صحرا مشاهده کردند که با دیدن آنها پیاپی پارس می کرد و نیروهای امدادی را به دنبال خود فرا می خواند.

شیری گفت : این نیروها حدود چهار کیلومتر همراه این سگ در صحرا حرکت کردند و سرانجام توانستند چوپان را که در گوشه ای از صحرا بی رمق افتاده بود ، پیدا و به بیمارستان منتقل کنند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.