سمینار فرمانداران تابعه استان سیستان وبلوچستان فردا در شهرستان نیکشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: سمینار یکروزه فرمانداران تابعه استان با موضوع بررسی و برآورد آمادگی لازم از حیث امکانات مورد نیاز برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری فردا در شهرستان نیکشهر برگزار می شود.


علی اصغر جمشیدنژاد افزود: در این سمینار مشکلات مربوط به اجرائیات انتخابات ، مباحث مربوط به پشتیبانی و آمادگی هیات های اجرایی برای تعیین شعب و اعضای شعب اخذ رای ،پیش بینی مسائل مرتبط به تدارکات ، نیروی انسانی ، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: تفاوت این مرحله از انتخابات نسبت به انتخابات دوره های قبل، وجود 2 هیات نظارت ویژه انتخابات است که هیات نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات نظارت ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان است.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 67 هیات اجرایی برای انتخاب شوراهای شهر و روستا و 48 هیات اجرایی نیز برای انتخابات ریاست جمهوری در استان تشکیل شده است که تفاوت آنها در 19 بخشداری مرکزی است زیرا بخشداری ها در انتخابات شوراهای شهر و روستا هیات اجرایی مستقل دارند.

جمشیدنژاد تصریح کرد: این مسئله به نوبه تشکیلات زیادی را به لحاظ تجهیزات ،امکانات و تدارکات نیاز دارد. 

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات در بیش از 3 هزار روستا به ازای هر روستا یک شعبه اخذ رای پیش بینی شده است در حالی که در انتخابات ریاست جمهوری ضرورتا این اقتضا وجود ندارد و این امکان فراهم است که با پیش بینی شعب سیار ، اخذ رای در چند روستا با هم انجام شود. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اضافه کرد: برآورد نیازهای خودرویی و نیروی انسانی برای این تعداد روستا در انتخابات شوراها نیازمند هم اندیشی و همفکری با اعضای ستاد انتخابات و کسب نظرات ستادهای انتخابات شهرستان ها است. 

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خبر داد: در سه شهر زابل ،ایرانشهر و چابهار کلیه فرایند انتخابات شوراهای شهر و روستا به جزء مرحله شمارش بصورت الکترونیکی انجام می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار