وزیر نیرو گفت:بیش از ۵۰ تن مواد غذایی ضروری برای حادثه دیدگان سیلاب خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حمید چیت چیان عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استان آذربایجان غربی از خریداری ۵۰ تن مواد غذایی ضروری برای حادثه دیدگان سیلاب خبر داد و افزود:ین اقلام که طبق برآورد احتیاجات ضروری مردم خریداری‌شده، آماده ارسال به مناطق حادثه‌دیده در کمترین زمان بوده و به‌دست مردم خواهد رسید.

وزیر نیرو از تمام دستگاههای اجرایی به ویژه جمعیت هلال احمر خواست در ارسال اقلام ضروری تمام همت خود را به کار برند.
 
وی با اشاره به تلفات جانی در استان های آذربایجان غربی و شرقی گفت:تلفات جانی در آذربایجان غربی حداقل بوده است اما در آذربایجان شرقی، متاسفانه تلفات جانی زیاد بوده است که عمدتا به دلیل بی احتیاطی افرادی بوده است که برای عکس و فیلم گرفتن به حریم رودخانه ها رفته بودند.
 
حمید چیت چیان با اشاره به عمده علت سیلاب در استان های آذربایجان غربی و شرقی گفت: گرمای هوا، بارش باران و ذوب شدن برف‌ها دلیل عمده سیل و طغیان رودخانه در این استان ها بوده است.
 
وی ادامه داد: در برخی موارد که سد و سامانه‌های کنترل سیلاب را انجام داده ایم  آسیب به کاهش پیداکرده است.
 
وزیر نیرو گفت: از استاندار آذربایجان غربی می خواهم، گزارش کاملی را تا فردا ظهر به من برسانند تا در جلسه بعد از ظهر هیئت دولت مطرح و پیگیریهای لازم انجام شود. 
 
وی ضمن تشکر از دستگاه‌های درگیر در عملیات اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه جمعیت هلال‌احمر و هشدارهای قبل از وقوع سیلاب کمک شایانی به حداقل رساندن تلفات و خسارات کرده و به رسیدگی به مشکلات سرعت بخشید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.