اعضای یک خانواده که برای تفریح به کویر مرنجاب رفته و گم شده بودند پس از یک شبانه روز توسط ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  اظهار کرد: یک زوج جوان که به همراه دختر 10 ساله خود و فرزند همسایه شان به منظور تفریح به منطقه کویر مرنجاب رفته بودند به اشتباه به طرف کویر کونک رفته و راه برگشت خود را گم می کنند.

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: خودروی این خانواده در ماسه های کویر فرو رفته و به علت عدم آنتن دهی تلفن همراه در آن منطقه به ناچار شب را در آنجا سپری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این خانواده به صورت پیاده راه می افتند و پس از طی 15 کیلومتر پیاده روی در حالی که خسته و تشنه بودند سرانجام موفق می شوند با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

این مقام مسئول بیان کرد: پس از برقراری تماس این خانواده با مرکز فوریت های 110 بلافاصله یکی از ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل برای جست و جوی آنها اقدام و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه این خانواده گرفتار در کویر را پیدا کرده و از مرگ حتمی نجات می دهد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه خانواده یاد شده طی تماس با سامانه 197 از تلاش ماموران پلیس برای نجات خودشان تقدیر کردند، به کسانی که قصد استفاده از کویر مرنجاب را دارند توصیه کرد: از رفتن به کویر با خودروی سواری بدون همراه داشتن تجهیزات لازم و آب و خوراکی کافی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کسانی که قصد سفر به مناطق کویری را دارند حتماً به همراه یک راهنما وارد کویر شوند و برای سهولت در برگشت از نشانه ها و علامت های راهنما استفاده و به توصیه ها و هشدارهای ارائه شده برای استفاده از کویر توجه کنند تا دچار چنین حوادثی نشوند.
کویر مرنجاب در شمال استان اصفهان و در حاشیه شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.