مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تعداد گواهینامه الکترونیکی صادر شده در رشته‌های مختلف مهارتی در استان را حدود ۴۵ هزار عدد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: در سال گذشته تعداد 44 هزار و 814 گواهینامه هوشمند الکترونیکی برای قبول شدگان در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت صدور گواهینامه‌های الکترونیکی اظهار داشت: با توجه به صرفه جویی در چاپ گواهینامه‌های مهارت و در راستای اقتصاد مقاومتی مدارک قبلی سازمان با مزیت‌های خاص خود که زمان ‌بر و هزینه ‌بر بوده جای خود را به صدور کارت‌های هوشمند الکترونیکی داده است.

سواعدی صدور کارت‌های هوشمند را جایگزین مناسب گواهینامه‌های سنتی عنوان و خاطرنشان کرد: صدور گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای جهت افزایش ضریب امنیت اجرا شده و به صورت بین‌المللی بر اساس کد شناسه و کد ملی مهارت آموز تا 20 گواهینامه در آن ثبت می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اذعان داشت: سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، امکان ثبت 20 عنوان گواهینامه در یک کارت، ارتقای امنیت گواهینامه‌ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی، حذف فرآیندهای سنتی از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه از جمله مزایای گواهینامه الکترونیکی است.

سواعدی اظهار کرد: کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http://azmoon.portaltvto.com متصل و استعلام آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.