رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت:هر نوع برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت در دولت و مجلس شورای اسلامی باید همسو با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی باشد.

 علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اهداف برنامه ششم توسعه همسو با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی هستند، عنوان کرد: سیاست‌های کلان اقتصادی که در بخش‌های مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تبیین قرار می‌گیرد با حضور شخص ریاست جمهوری و استفاده از نقطه نظرات ایشان مطرح شده به همین منظور نظرات وی از طرف دولت در این برنامه نیز لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همواره یکی از نکات مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده است، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نبوده و همواره هدف اصلی آن، اعتماد و اتکا به نیرو و خلاقیت داخلی بوده است؛ علاوه بر این، با یک نگاه برون نگر سعی در پر کردن خلا‌های اقتصادی موجود در کشور را دارد.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: زمینه سازی‌ها باید همواره جهت افزایش صادرات فراهم شود چرا که در صورت رویارویی مجدد کشور با موانع سیاسی از جمله تحریم‌های بین المللی، اقتصاد کشور دچار تلاطم و تنش‌های شدید نشود.

ناطق نوری بهترین راهکار تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را، تکیه به اقتصاد غیر نفتی برشمرد و افزود: بهترین راه حل برون رفت از اقتصاد نفتی، استفاده حداکثری از سایر پتانسیل‌های موجود در کشور است.

وی در پایان بیان کرد: دولت پس از تقدیم برنامه میان مدت به مجلس شورای اسلامی و بررسی‌های تخصصی در مجلس و تایید شورای نگهبان، به مرحله اجرا در می‌آید؛ علاوه بر این، اهداف موجود در این برنامه در راستای اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار