آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی یمن؛

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/ "زلزال2" پایگاه «مخروق» عربستان را به مخروبه تبدیل کرد

انهدام مواضع سعودی‌ها در نجران، از عمده اهداف توپخانه نیروهای یمنی طی ساعات اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از یگان‌های توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مرکز تجمع و استحکامات دفاعی نظامیان آل‌سعود را در نوار نجران هدف قرار داد.

نقاط «الشبکه» و «الفواز» در نجران عمده مناطقی بودند که هدف توپخانه نیروهای یمنی قرار گرفتند.
 
*"زلزال2" پایگاه «مخروق» عربستان را به مخروبه تبدیل کرد

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

هم‌چنین پس از آغاز حملات نیروهای سعودی به جنوب منطقه «السدیس»، رزمندگان یمنی با استفاده از گلوله‌های توپخانه، مقر حضور ارتش عربستان را در ناحیه «المخروق» منهدم کردند.

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

به‌نقل از شبکه المسیره؛ توان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانست با شلیک چندین موشک از نوع زلزال2، محل تجمع نظامیان عربستان را در پادگان «البقع» نجران هدف قرار دهد؛ دقت این هدف‌گیری به‌گونه‌ای بالا بود که تمامی عوامل داخل این مقر متحمل تلفات سنگینی شده و پایگاه مذکور نیز به‌طور کامل ویران شد.
 
*آتش سنگین توپخانه‌ای یمن در باریکه جیزان/ تجهیزات تدافعی سعودی‌ها به‌‎طور کامل منهدم شد

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

آخرین خبرهای رسیده از جیزان عربستان حاکی از آن است که درپی آتش سنگین توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع سعودی‌ها، سربازان حکومت آل‌سعود به‌هلاکت رسیده و استحکامات دفاعی آن‌ها در این نقطه به‌طور کامل منهدم شد.

در ادامه نیز یکی دیگر از مزدوران سعودی- آمریکایی هدف گلوله تک‌تیراندازان یمنی قرار گرفته و به‌هلاکت رسید.

در حمله دیگر توپخانه‌ای رزمندگان مقاومت به موقعیت «الدفینیه» و شمال «القرن» در باریکه جیزان ، تجهیزات تدافعی سعودی‌ها به‌‎طور کامل منهدم شد.
 
*‌به‌غنیمت گرفتن تسلیحات و هلاکت مزدوران سعودی؛ ثمره عملیات غافل‌گیر کننده مقاومت در جیزان

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام عملیاتی غافل‌گیر کننده در منطقه جیزان، یکی از اماکن حضور نظامیان آل‌سعود را در شرق ناحیه «الطوال» هدف قرار دادند.

در این عملیات نیروهای یمنی با نفوذ به عمق موقعیت سعودی‌ها، تعدادی از مزدوران دشمن را به‌هلاکت رساندند و در ادامه چندین تن دیگر از نظامیان عربستانی هم زخمی شدند.

نکته دیگر این عملیات، موفقیت رزمندگان مقاومت یمن در به‌‌غنیمت گرفتن بخشی از تسلیحات و تجهیزات سربازان سعودی بود.

*هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

طی روز گذشته یکی از تک‌تیراندازان نیروهای یمنی، یک سرباز سعودی را در موقعیت «العبادیة» جیزان هدف قرار داد.

مطلب قابل‌توجه درخصوص عملکرد عملیات‌ یگان‌های تک‌تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این است که در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی (2017) 119 نظامی سعودی درپی این عملیات‌ها به‌هلاکت رسیده‌اند.   
 
*موقعیت نظامیان عربستان در« الربوعة و المسیال» طعمه حریق شد

هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

آخرین خبرها پیرامون عملیات‌های رزمندگان مقاومت یمنی حاکی از آن است که گستره حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آن‌سوی مرزهای عربستان و مناطقی چون جیزان، نجران و عسیر رسیده است.

منابع نظامی اعلام کردند که رزمندگان یمنی با شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای خود، مرکز تجمع و مقر تجهیزات نظامیان عربستان را در مواضع «مدرسة الغاویة، السودانة و جلاح» هدف قرار دادند که به‌دنبال این حملات تعدادی از سربازان سعودی کشته و زخمی شدند.

هم‌چنین حملات صورت گرفته به موقعیت تجمع نظامیان عربستان در غرب منطقه الربوعة و المسیال، منجر به انهدام و برافروخته شدن آتش در این مواضع شد.
 
هلاکت 119 نظامی سعودی؛ عملکرد تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهه نخست 2017/

تحولات یمن با ورود به سومین سال خود نشان می‌دهد که باوجود حمایت همه‌جانبه مالی- تسلیحاتی واشنگتن از جنگ‌افروزی سعودی‌ها، اما ملت یمن توانسته‌ با پیمودن مسیر مقاومت در برابر تمامی تجاوزها، ارتش عربستان را در تنگنایی سخت قرار دهد.

شرایط دشواری که از یک سو زنگ خطر بحران مالی در دربار آل‌سعود را به‌صدا درآورده تا جایی که مدیریت کلان مالی شبه‌جزیره را به‌سمت اِعمال ریاضت‌های اقتصادی بی‌سابقه سوق داده است.

از سوی دیگر نیز عملکرد حیرت‌انگیز رزمندگان یمنی در عرصه میدانی، علاوه بر ایجاد بن‌بستی سخت در برابر یگان‌های زرهی ارتش عربستان، خسارات گسترده‌ای را در زمینه نفراتی و تسلیحاتی برای سعودی‌ها به‌همراه داشته است.        

 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار