مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: نشریات و خبرگزاری‌های دولتی حق تبلیغات برای نامزد خاصی را ندارند.

نشریات دولتی حق تبلیغات برای نامزد خاصی را ندارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "محمدرضا علیزاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز 26 فروردین ماه در جلسه تعامل و هم اندیشی رییس کل دادگستری استان کرمان با اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار کرد: قانون مطبوعات قانون جامع و کاملی است و باید اصحاب رسانه به این قانون توجه داشته باشند.

وی گفت: نشریاتی که به نوعی دولتی تلقی شده و متعلق به ارگان های دولتی باشند، حق تبلیغات برای نامزدهای خاص را ندارند و در کرمان از این دست نشریات و حتی خبرگزاری ها را داریم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت افزود: نشریاتی که به نوعی دولتی تلقی شده و متعلق به ارگان های دولتی باشند، حق تبلیغات برای نامزدهای خاص را ندارند و در کرمان از این دست نشریات و حتی خبرگزاری ها را داریم.

علیزاده با بیان اینکه نشریاتی که به استناد قانون لغو مجوز شده اند، حق تبلیغ و چاپ در ایام انتخابات ندارند، تصریح کرد: 318 نشریه و پایگاه خبری در استان کرمان داریم که 275 مجوز در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درج شده و این اختلاف مربوط به لغو مجوزها و عدم دریافت پروانه برخی نشریات و پایگاه هاست که امکان چاپ این نشریات در این ایام وجود ندارد.

وی بیان کرد: نشریات یک شناسنامه دارند و براساس همین شناسنامه باید چاپ شوند و به عنوان مثال یک هفته نامه نمی تواند در ایام انتخابات روزانه چاپ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: لوگوی نشریه نباید به گونه ای طراحی شود که مطلب خاصی را القاء کند و ویژنامه ها باید به همراه اصل نشریه و به صورت متمرکز چاپ شوند.

وی افزود: 73 پایگاه خبری مجوز دار در استان کرمان داریم و به نظر می رسد بیش از این آمار فعالیت می کنند و باید این پایگاه ها هر چه سریع تر نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.