مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهر یاسوج میزبان نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در روز 27 فروردین سال جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ محمود باقری گفت: این کنگره به مدت یک روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و با حضور یکی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار خواهد شد. 

وی افزود که 60 مقاله علمی و پژوهشی تاکنون از نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه این کنگره ارائه شده که توسط هیات داوران در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مهمترین اهداف برگزاری این کنگره را استفاده از تجربه های ارزشمند گذشتگان، توجه بیشتر به معماری اسلامی و ایرانی و شناسایی ارزش های تاریخ معماری کشور و استان ذکر کرد.

باقری بیان کرد: نمادهای معماری موجود در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دوره های گذشته بوده و در سال های اخیر به این موضوع مهم کمتر توجه شده است.

وی عنوان کرد که از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ازجمله کارشناسان، صاحب نظر و علاقمندان به معماری و شهرسازی در سراسر استان برای شرکت در این کنگره دعوت می شود.

باقری ابراز داشت: صاحبان مقاله های برتر ارائه شده به این کنگره نیز در روز برگزاری آن با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار می گیرند.

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 110 هزار نفر است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.