سارق حرفه‌ای لباس پلیس به تن می‌کرد و در نقش خواستگار، فروشنده و خریدار دست به سرقت‌های سریالی می‌زد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سارق حرفه‌ای لباس پلیس به تن می‌کرد و در نقش خواستگار، فروشنده و خریدار دست به سرقت‌های سریالی می‌زد.
 
آخرین سرقت این مرد به اسفند سال گذشته برمی‌گردد. مالباخته که مردی جوان بود با حضور در اداره پلیس به مأموران گفت: برای فروش یک خودروی ۲۰۶ در سایت دیوار آگهی منتشر کرده بودم که مردی با من تماس گرفت. او خواست که خودروی پرایدش را با خودروی من معاوضه کند و در نهایت وقتی بر سر مبلغ به توافق رسیدیم، برای انجام معامله قرار گذاشتیم. حدود ساعت ۸ شب بود که او به محل قرار آمد.
 
لباس پلیس به تن داشت و تصور کردم که مأمور نیروی انتظامی است. بعد از اینکه نگاهی به ماشینم انداخت، خواست با آن دوری بزند تا از سالم بودنش مطمئن شود. او خودروی پرایدش را نزد من گذاشت و سوئیچ را گرفت و سوار ماشینم شد و رفت. من هم، چون لباس پلیس به تن داشت به او اعتماد کردم، اما او رفت و دیگر برنگشت. آنجا بود که فهمیدم فریب یک مأمور قلابی و سارق حرفه‌ای را خورده‌ام.
 
با شکایت مرد جوان مشخص شد که خودروی پرایدی که سارق نزد وی به امانت گذاشته بود، مسروقه بوده و از یکی از شهرهای شمالی کشور به سرقت رفته است. صاحب پراید زن جوانی بود که می‌گفت: مدتی قبل زمانی که ماشینم را در پارکینگ منزلم پارک کرده بودم به سرقت رفت و وقتی پلیس به محل سرقت آمد گفت که بی‌شک سرقت از سوی فردی آشنا صورت گرفته است.
 
پیش از سرقت پرایدم نیز فردی به خانه‌ام دستبرد زده بود که مأموران می‌گفتند این سرقت نیز توسط فردی صورت گرفته که کلید خانه‌ام را در اختیار داشته و آشنا بوده است. ماموران پلیس که حدس می‌زدند سارق اموال زن جوان همان کسی بوده که خودروی ۲۰۶ شاکی دوم را به سرقت برده به تحقیق از زن جوان پرداختند و متوجه شدند که مدتی قبل مردی به نام جواد با او آشنا شده و به وی پیشنهاد ازدواج داده بود، اما بعد از مدتی ناگهان ناپدید شده و دیگر به تماس‌های این زن پاسخ نداده بود.
 
ماموران احتمال می‌دادند که سارق کسی جز جواد نیست و عکسی را که زن جوان از وی داشت در اختیار شاکی دوم (صاحب خودروی ۲۰۶) قرار دادند و او با دیدن عکس تأیید کرد که وی همان سارقی است که لباس پلیس به تن داشت و خودروی او را دزدید. مأموران که به حل معمای پرونده نزدیک شده بودند در ادامه به بررسی سوابق جواد (متهم) پرداختند و متوجه شدند که وی تا‌کنون ۱۰ بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. آخرین بار نیز در سال ۹۴ به زندان افتاده که ظاهرا مدتی بعد آزاد شده و سرقت‌هایش را از سر گرفته بود.
 
در ادامه تحقیقات مخفیگاه این مرد در منطقه نظام‌آباد تهران شناسایی و او در یک عملیات ضربتی سوار بر ۲۰۶ مسروقه دستگیر شد. در مخفیگاه وی علاوه بر لباس پلیس، کلت کمری و تجهیزات پلیسی کشف شد که نشان می‌داد وی احتمالا سرقت‌های دیگری هم رقم زده است. به گفته سرهنگ یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، متهم در بازجویی به سرقت از خانه و خودروی زن جوان و همچنین دزدیدن ۲۰۶ و یک فقره سرقت در سبزوار اعتراف کرده که تحقیقات برای مشخص شدن سایر جرایم او ادامه دارد.
 
منبع:همشهری
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.