دولت مصمم به اجرای بحث حمل ونقل ترکیبی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از راه آهن تهران همدان با اعلام اینکه این طرح ملی با سرعت بسیار خوبی درحال اجراست گفت : دولت مصمم به اجرای بحث حمل ونقل ترکیبی است.
 
آقای اخوندی افزود : در سیستم حمل ونقل ترکیبی قابلیت دسترسی همه مردم به سیستم ریلی فراهم می شود و ایستگاههای راه آهن در نزدیکترین محل سکونتگاهی مردم طراحی می شود.
 
وی همچنین از جانمایی منطقه جدید برای ایستگاه قطار تهران همدان در ترمینال برون شهری اتوبوس رانی همدان خبرداد.

وزیر راه وشهرسازی همچنین خاطرنشان کرد : سرعت طراحی شده برای این راه آهن160 کیلومتر است که باتوجه به قوس های بزرگی که تولیدشده ، این سرعت به200 کیلومتر قابل افزایش است.
 
آقای آخوندی افزود : با راه اندازی راه اهن تهران همدان مدت سفر به 2 ساعت کاهش خواهد یافت.

آقای آخوندی وزیر مسکن وشهرسازی در شورای حمل و نقل و مسکن استان همدان از عقد قرار داد ساخت شش هزار واگن باری بین شرکتهای ایرانی و روسی خبر داد و گفت : برای نوسازی ناوگان هوایی کشور هم قرارداد خرید بیش از دویست هواپیمای جدید امضا شده است .  
 
وی جهت گیری بنیادی به سمت حمل و نقل ریلی را بهترین راه حفاظت از محیط زیست ، صرفه جویی در مصرف انرژی و ایمنی سفرها عنوان کرد و ادامه داد : در راه آهن تهران همدان بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و برای دسترسی راحت مردم هم قرار است یک ایستگاه جدید قطار در داخل شهر ساخته شود.
 
به گفته مجری این طرح ، راه آهن تهران همدان جزو ۵ طرح شاخص اقتصاد مقاومتی سال ۹۵-۹۶ است که طول خطوط ریلی آن ۲۶۷ کیلومتر است که تاکنون ریل گذاری ۲۴۷ کیلومتر آن به پایان رسیده است.
 
آقای ذاکری افزود : ریل گذاری ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا ۶ اردیبهشت ماه به پایان می رسد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.