کشف شواهدی مبنی بر احتمال وجود حیات فرازمینی در منظومه شمسی

دانشمندان اعلام کردند شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد ممکن است در یکی از قمرهای زحل، حیات وجود داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، بر اساس کشفیات جدید، احتمال وجود حیات فرازمینی در یک قمر منجمد در منظومه شمسی قوت گرفته است.

دانشمندان اعلام کرده اند "انسلادوس" – یکی از قمرهای یخ‌زده زحل – ممکن است زیر پوسته منجمد خود، یک اکوسیستم کامل را جای داده باشد.

این گمانه‌زنی‌ها پس از کشف هیدروژن مولکولی در این قمر اعلام شده است. وجود هیدروژن مولکولی نشان می‌دهد احتمال وجود حیات در این قمر، بیش از آنچه است که پیش‌تر انتظار می‌رفت. این اکتشاف همچنین نشان می‌دهد ممکن است شرایط زندگی برای حیات فرازمینی در انسلادوس محیا باشد.

یک استاد دانشگاه ساوتهمپتون گفت: "ما می‌دانیم مواد لازم برای کشف موجودات زنده، آب، مولکول‌های ارگانیک و انرژی است. ما پیش‌تر، شواهدی مبنی بر وجود آب و عناصر شیمیایی را کشف کرده بودیم. اما پیش از این، شواهد کامل مبنی بر وجود منابع انرژی که می‌تواند از حیات پشتیبانی کند، را مشاهده نکرده بودیم."

وی افزود: "این موضوع بسیار حائز اهمیت است. هیدروژن مولکولی بیانگر کنش‌هایی انرژی‌زا است که می‌تواند از حیات فرازمینی پشتیبانی کند."

با این‌حال، همچنان موارد بسیاری برای تحقیق در این‌باره وجود دارد. متاسفانه فضاپیمای "کاسینی" که موفق به این کشف شده است، نمی‌تواند به طور قطع ثابت کند آیا در حقیقت حیات در این قمر وجود دارد یا خیر.

یک اخترزیست‌شناس در این‌باره گفت: "کاسینی به انتهای عمر خود رسیده است. تصمیم درباره سقوط عمدی این فضاپیما به داخل جو زحل اتخاذ شده است."

دانشمندان اعلام کرده اند حصول اطمینان از وجود حیات در این قمر، نیازمند سال‌ها برنامه‌ریزی و تحقیق خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار