مازیار میری به برخی از جزییات بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر اشاره کرد.

حمایت از برگزیدگان دارالفنون جشنواره جهانی/این جشنواره نموداری کامل از کارها را اراءه داده است
مازیار میری کارگردان سینما و مدیر بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر درباره مورد توجه قرار گرفتن این بخش بین سینماگران داخلی و خارجی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اینکه کارگاه‌های آموزشی و استعدادیابی که در یک جا متمرکز باشد، در چند روز برگزار شود و بچه‌ها از چند روز قبل با موضوع‌های مشخص انتخاب شوند در ایران کمتر اتفاق افتاده بود.
 
وی افزود: از سویی سال گذشته تجربه خوبی از آن داشتیم و بازتاب و انعکاس گسترده‌ای در جشنواره‌ها و کشورهای مختلف داشت. چنانچه از فردای پس از جشنواره متقاضیان زیادی از کشورهای گوناگون تماس داشتند و به رایزن‌های فرهنگی ما رجوع کرده بودند. 
 
میری اضافه کرد: امسال چون این ظرفیت به سه برابر افزایش یافت کار سخت‌تری داشتیم به همین دلیل هیات علمی تشکیل دادیم، فیلم‌ها را دیدند و شرط ما این بود که حتما باید فیلمساز باشند، در نهایت هم تعدادی انتخاب شدند. 
 
این کارگردان ادامه داد: هم اکنون 70 نفر از 32 کشور خارجی و از کشورمان 50 نفر حضور دارند که امیدوارم با این اتفاق نسبت به پارسال بازتاب بهتری را شاهد باشیم.
 
میری در خصوص حمایت از برگزیدگان کلاس‌های دارالفنون بیان کرد: امسال با تغییری که اتفاق افتاد قرار بر این شد که همه این فیلمسازان یک کار گروهی داشته باشند. این کار برای آنها ارسال شده و روی آن متمرکز شدند تا برای نمایش با خود همراه داشته باشند که در نهایت در طی روزهای جشنواره توسط هیات علمی انتخاب می‌شوند. 
 
این کارگردان اضافه کرد: جشنواره موظف می‌شود به عنوان هدیه هزینه ساخت فیلم کوتاه بعدی بین یک تا سه نفر از بهترین‌‎ها را تقبل کند.
 
میری درباره الگو قرار گرفتن نمودار عملکرد جشنواره جهانی برای فرد یا افرادی که قرار است این جشنواره را در سال‌های بعد ادامه دهد، خاطرنشان کرد: یک نمودار کامل برای جشنواره نوشته شده که دارالفنون از آن مستثنی نیست، هر کس بخواهد با این سلیقه ادامه بدهد می‌تواند با آن جلو رفته و کار کند، قطعا در این دو سال همه کارها تصویرسازی و جای آن مشخص شده که می‌توان از روی آن ایده گرفت و کار کرد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار