به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علیاصغر افتخاری با اشاره به اینکه کلاهبرداران با ترفندهای مختلف سعی در فریب شهروندان را دارند، گفت: برخی افراد سودجو به منظور به دست آوردن اطلاعات حساب و یا برداشت مستقیم از حساب افراد با برقراری تماس تلفنی و یا پیامکی با افراد و اصناف مختلف و ترغیب آنان و کشاندن آنها به پای دستگاههای عابر بانک اقدام به کلاهبرداری مینمایند.
وی افزود: برخی افراد معمولا ضمن تماس با فروشگاهها یا اصناف مختلف خود را نماینده یکی از ارگانهای دولتی یا خصوصی معرفی میکنند و با خرید یا سفارش کالای مورد نظر خود از فروشنده درخواست میکند جهت واریز پول به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: پس مراجعه فرد قربانی به دستگاه عابر بانک، فرد کلاهبردار با فریب دادن و درخواست تغییر زبان دستگاه موجودی حساب وی را برای خود انتقال میدهد.
سرهنگ افتخاری با بیان اینکه برای واریز پول به حساب شما فقط دادن شماره کارت یا حساب لازم است و نیاز به مراجعه فرد به دستگاه خودپرداز نیست، گفت: کسبه باید مراقب باشند تا با این شگرد در دام مجرمان سایبری نیفتند. همچنین شهروندان به این نکته توجه داشته باشند هنگام انتقال پول فقط ارائه شماره حساب یا شماره 16 رقمی کارت کافی میباشد و از مراجعه به دستگاه عابر بانک یا دادن رمز اول یا دوم اجتناب نمایند.
وی یادآور شد: شهروندان توجه داشته باشند هرگونه پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعهکشی یا گنجیابی میتواند کلاهبرداری باشد، لذا کاربران نباید به این دست تماسها یا پیامکها توجهای کنند.
سرهنگ افتخاری در پایان خاطر نشان کرد: پلیس فتا از کلیه کاربران میخواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشهای مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/