وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌روزانه هزار و 466 متر ریل‌گذاری انجام می‌شود و ما سیاست‌های حمل‌ونقل ترکیبی را به مرحله اجرایی رساندیم.

تلفنی/ کباری****** رکوردزنی در ریل‌گذاری شکسته شد/ اجرای سیاست‌های حمل‌ونقل ترکیبی با اتصال به شبکه ریلی به ترمینال مسافربریبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عباس آخوندی در حاشیه بازدید از ایستگاه تهران- همدان گفت: طول راه آهن تهران- همدان 264 کیلومتر است که 240 کیلومتر از آن ساخته شده و به 20 کیلومتری همدان رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه بطور کلی روزانه هزار و 466 متر ریل‌گذاری انجام می‌شود، تصریح کرد: اجرای ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان اواخر اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و ریل به یک ایستگاه از پیش طراحی شده متصل می‌شود.
 
وی اظهار داشت: سیاست ما ایجاد یک حمل‌ونقل ترکیبی است و به همین دلیل ایستگاه ‌راه آهن به یک ایستگاه‌های اتوبوسرانی در ترمینال متصل می‌شود به طور مثال مسافرانی که از کرمانشاه وارد همدان می‌شوند می‌توانند به راحتی به شبکه ریلی دسترسی پبدا کنند.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همواره سیاست‌های ما آن بود که راه‌آهن در قلب شهرها ساخته شود، اظهار داشت: نزدیک‌ترین ایستگا‌ه‌های راه آهن را به ترمینال اتوبوسرانی انتخاب کردیم و با این پروژه‌ها سیاست شهرسازی بر پایه ریل را تحقق بخشیدیم.
 
آخوندی با اشاره به اینکه سرعت راه‌آهن تهران- همدان 160 کیلومتر در ساعت طراحی شده است، افزود: هر چه میزان قوس‌ها بیشتر باشد امکان افزایش سرعت نیز فراهم می‌شود و می‌توان سرعت قطار را تا مرز 200 کیلومتر در ساعت برسانیم.
 
وی تصریح کرد: ‌به زودی راه‌‌آهن تهران- همدان را به بهره‌برداری می‌رسانیم و ریل‌گذاری این پروژه نیز تا اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.
 
آخوندی در پایان عنوان کرد کرد:‌ بعد از اتمام ریل‌گذاری عملیات هماهنگی ایستگاه‌ها را شروع خواهیم کرد که با این پروژه توسعه و عمران استان همدان افزایش می‌یابد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار