رئیس دامپزشکی اقلید از اجرای 600 مورد بازرسی بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خدارضا امیدی رئیس دامپزشکی اقلید با بیان اینکه در اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی امسال 180 مرکز عرضه فرآورده‌های دامی، خودروی حمل و کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفتند، گفت: 600 مورد بازرسی بهداشتی از 25 اسفند 95 تا 14 فرودین ماه در این شهرستان صورت گرفت.

امیدی افزود: این طرح با همکاری 47 اکیپ متشکل از کارشناس، دکتر و دامپزشک اجرا شد.

وی ادامه داد: بازرسی و نظارت از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، بیرون برها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و کشتارگاه نیز کنترل امور قرنطینه‌ای و حمل‌ونقل محموله‌ها و صدور مجوزها در شهر و نیز بخش‌ها از اصول اجرایی این طرح بود.
 
امیدی بیان کرد: طی بازرسی‌های انجام‌شده حدود 200 کیلوگرم فرآورده غیرقابل‌مصرف و فاسد یافت و امحاء و پنج متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
وی اظهار داشت: همچنین با بازرسی یک هزار و 918 کیلوگرم لاشه دام در کشتارگاه این شهرستان حدود 826 کیلوگرم گوشت غیرقابل‌مصرف ضبط و معدوم شد.
 
رئیس دامپزشکی اقلید از توزیع بیش از 150 بروشور بهداشتی درزمینهٔ الگوی تهیه گوشت سفید و قرمز، فرآورده‌های خام دامی در بین مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های مستمر دامپزشکی ازجمله مبارزه علیه بیماری‌ها، نظارت بهداشتی و واکسیناسیون در طول سال اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار