رسانه‌ها از احتمال انجام ششمین آزمایش هسته‌ای از سوی کره شمالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام پایگاه آمریکایی "38 نورث" که اقدامات کره شمالی را رصد و تحلیل می‌کند، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای که روز چهارشنبه (دیروز) گرفته شده است، پایگاه هسته‌ای "پونگ – گی- ری" در شمال کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای جدیدی آماده شده است.

کارشناسان موسسه " 38 نورث" اعلام کرده‌اند تصاویر ماهواره‌ای نشان از فعالیت های مداوم نزدیک ورودی شمالی این پایگاه دارد.

از سوی دیگر، صدای آمریکا به نقل از مسئولان آمریکایی که نامی از آنها نبرده اعلام کرد به نظر می رسد کره شمالی یک بمب هسته‌ای را در تونلی زیر زمینی قرار داده است.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه، بسیاری از ناظران نگران این مسأله هستند که کره شمالی خود را برای ششمین آزمایش هسته ای در روز شنبه همزمان با جشن صد و پنجمین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" بنیانگذار کره شمالی آماده می کند.

طبق اعلام پایگاه 38 نورث، در تصاویر ماهواره ای، تعدادی ماشین آلات و تجهیزات (شامل کابل های ارتباطی و پمپ های آب) در پایگاه "پونگ –گی- ری" قرار گرفته که نشان از آمادگی برای ششمین آزمایش هسته ای دارد.

کره شمالی تا کنون 5 آزمایش هسته ای در زیر زمین انجام داده که دو مورد از آنها در سال 2016 انجام شد.

همچنین سئول در ماه ژانویه اعلام کرد کره شمالی به اندازه ساخت 10 بمب هسته ای پلوتونیوم دارد و قدرت تولید سلاح با استفاده از اورانیوم غنی شده با درصد بالا را داراست.


انتهای پیام/      
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
تنها راه خلاص شدن از شر این کره شمالیا اینه که آمریکا و همه دنیا خسارتای کره شمالی رو تو جنگ کره نصف نصف بهش بدن و بگن غلط کردیم و همه یکی یکی بهش تعهد بدن دیگه کاریش ندارن
آخرین اخبار