انتقاد شدید نماینده روسیه از روند توزیع مواد غذایی در سوریه

نماینده روسیه در سازمان ملل از روند توزیع مواد غذایی در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، طرح های ژئوپلیتیکی مخرب هیچ کمکی به تحولات در سوریه نمی کنند و اجازه نخواهیم داد چنین طرح هایی از سد شورای امنیت عبور کنند.

 معاون نماینده ی روسیه در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از روند توزیع کمک های انسان دوستانه در سوریه از شورای امنیت پرسید چرا مواد غذایی در مناطقی که در کنترل دولت بشار اسد قرار دارد توزیع نمی شود و آیا در این مناطق ملتی متفاوت از دیگر مردم سوریه زندگی می کنند.

براساس این گزارش، ولادیمیر سافرونکوف از تلاش های گروه های مسلح مخالف دولت سوریه برای بدست آوردن دستاوردهای نظامی در این کشور برخلاف و همزمان با ادامه گفتگوهای سیاسی به شدت انتقاد کرد و گفت: همچون گذشته گروه های معارض تلاش کردند در بخش های مختلف از جمله نزدیکی دمشق پایتخت پیشروی هایی را بدست آورند.

سافرونکوف ابراز امیدواری کرد چنین اقدام های نسنجیده ای از سوی گروه های معارض در سوریه محکوم شود.

وی گفت: «لندن و پاریس دارند با گروه های معارض سوری همکاری می کنند. خوب، به آنان بگویند که باید با فرآیند سیاسی همراه شوند. نه اینکه سفارت روسیه را در دمشق به آتش بکشند.
 
سپس شما (انگلیس و فرانسه) با انتشار بیانیه ای در محکومیت حمله به سفارت روسیه در دمشق مخالفت می کنید. اوضاع در نتیجه ی حمله ی موشکی آمریکا به خاک سوریه به شدت تنش زا شده و به همین میزان هم اهمیت فرآیند سیاسی بیشتر و بیشتر شده است.

وی افزود: روشن است که اقدام های تحریک آمیز مانند آنچه که در خان شیخون اتفاق افتاد تنها موضع آنانی را تقویت می کنند که بر گزینه ی نظامی اصرار دارند. 
 
باید با اجرای بازسی جامع حقیقت را بیابیم. به ما اطلاع دادند که کارشناسان فرانسوی پیشدستی کرده و دولت دمشق را عامل این حمله اعلام کرده اند. این در حالی است که هیچ کس هنوز از مکان حادثه جنایی دیدن نکرده است. چگونه به این نتیجه رسیدید؟» 

سافرونکوف ضمن تاکید بر این نکته که تنها ملت سوریه باید سرنوشت خود را رقم بزنند افزود: « هیچ کس حق ندارد دخالت کند و این کاملا روشن و آشکار است. ما تضمین کنندگان آتش بس در سوریه از جمله ترکیه و ایران و من می خواهم در اینجا از دولت قزاقستان هم تشکر کنم آمادگی داریم گفتگوهای آستانه را همچنان ادامه بدهیم و وظیفه خود را برای تقویت آتش بس به خوبی به اجرا درآوریم.
 
اما شما هم باید سهم خود را ایفا کنید و با دیگر گروه های معارض به گفتگو بنشنید. آستانه نمی تواند نوش دارو باشد در شرایطی که دیگران بخواهند آن را تضعیف کنند. در زمینه آتش بس محلی دستاوردهای چشمگیری بدست آمده است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار