سحر خیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش و زرافشان معاون فعلی وزیر آموزش و پرورش امشب23 فروردین ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سند آموزش2030 کشور پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سحر خیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون مرجعیت سند یونسکو گفت: بخش اول سند آموزش تا سال 2015 و بخش دوم تا سال 2030 است که ذیل توسعه پایدار یونسکو تعریف شده است.

وی با بیان اینکه، تضمین آموزش  فراگیر و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر از جمله اهداف سند آموزش2030 کشور است اظهار داشت:  آموزش برای همه بر روی شاخص های کمی متمرکز شده که با اهداف نظام آموزش و پرورش منافات ندارد.

وی با اشاره به اینکه شاید نتوان فرصت یادگیری برابر را برای دوره دوم فراهم کرد گفت:  کلماتی در سند آموزش داریم که شاید در گذشته تا به این حد برجسته نشده بود و اگر به این کلمات دقت نکنیم می تواند به حربه ای علیه کشور تبدیل شود. 

سحرخیز با بیان اینکه توسعه منابع انسانی زیربنا و زیر ساخت توسعه پایدار است افزود:  قریب به99 درصد پوشش دوران ابتدایی تا متوسط اول را داریم.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه، آموزش آنچنان مهم است که سایر اهداف را تحت الشعاع قرار می دهد ادامه داد:  بر روی نقشه جامع علمی کشور کار کارشناسی عمیقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مولود شورای عالی انقلاب فرهنگی است نه شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد:  در این سند مطالعات تطبیقی با کشورهای توسعه یافته دنیا صورت گرفته است.

سحر خیز با اشاره به سیاست های کلی نظام آموزشی اظهار داشت:  عدالت تربیتی غیر از تساوی جنسی است.

زرافشان معاون فعلی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا سند یونسکو در حال پیاده سازی در نظام آموزشی است گفت: بحث امشب سابقه25 ساله در کشورهای دنیا دارد، ابتدا در سال 1990  وزرای آموزش و پرورش دنیا در تایلند  جمع شدند تا فکری به حال آموزش و پرورش کنند لذا توافق شد ظرف10 سال اهداف شش گانه ای را دنبال کنند.

زرافشان با بیان اینکه در سال 2000 گزارش کشورها گرد آوری شد و توافق شد تا این برگه برای مدت15 سال با هدف های شش گانه دنبال کنند افزود: آموزش و پرورش ایران25 سال است که این برنامه را در ایران دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از25 سال تلاش، اهداف جدیدی در قالب7 هدف تعیین شد ادامه داد: مجموعه کشورها به جز دو کشور آفریقایی ذیل برنامه توسعه پایدار اقدام کردند.

وی اظهار داشت: به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نامه دادیم و اعلام کردیم که اجلاس آموزش برای توسعه پایدار در کشور ژاپن برگزار می شود لذا، وزیر آموزش و پرورش به همراه دو عضو ناظر هیات را همراهی کردند و مصوبات را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت آموزش و پرورش و دولت قانون را دور نزده است

زرافشان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش و دولت قانون را دور نزده افزود:  هیچ گونه گزارش و باز خوردی از سوی مجلس نداریم.


ادامه دارد.....

برچسب ها: سند ، چشم انداز ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار