رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز فصل برداشت غلات و دانه‌های روغنی، نرخ عملیات برداشت با کمباین در استان را به صورت ساعتی و هکتاری اعلام کرد.

اعلام نرخ عملیات برداشت با کمباین
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا پدیسار صبح چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزش کشاورزی با بیان اینکه نرخ برداشت غلات و کلزا با کمباین در سال زراعی 95 - 96 در استان را به صورت ساعتی و هکتاری اعلام کرد.

وی نرخ برداشت به صورت ساعتی را اینگونه بیان کرد: در مزارع گندم و جو هزینه کار با کمباین‌های متوسط(داخلی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ 647 هزار و 700 ریال و با کمباین‌های نیمه‌سنگین به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ 789 هزار و 700 ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های سنگین(وارداتی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ یک میلیون و 479 هزار و 700 ریال است. برداشت با کمباین کاه‌جمع‌کن در مزارع گندم و جو دیم با عملکرد زیر 2 تن به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ 647 هزار و 700 ریال است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان بوشهر پدیسار در خصوص نرخ برداشت به صورت هکتاری نیز گفت: در مزارع گندم و جو دیم با کمباین‌های متوسط(داخلی) با احتساب یک ساعت و 15 دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ 809 هزار و 625 ریال است. در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های متوسط(داخلی) با احتساب 2 ساعت و 15 دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و 457 هزار و 325 ریال، در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های نیمه سنگین با احتساب 2 ساعت به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و 579 هزار و 400 ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های سنگین(وارداتی) با احتساب یک ساعت و 15 دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و 849 هزار و 625 ریال است. در مزارع کلزا نیز با کمباین های متوسط(داخلی) و نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا، به ازای هر هکتار مبلغ 2 میلیون و 310 هزار ریال و با کمباین های سنگین(وارداتی) مجهز به هدبرداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ 2 میلیون و 810 هزار ریال خواهد بود.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: هر گونه تغییر در قیمت های فوق فقط با توافق کشاورز و کمباین‌دار انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.