نگرانی دیده بان حقوق بشر از تبعیض علیه مجرمان فقیر در طرح جدید ایالت کالیفرنیا

دیده بان حقوق بشر از طرح جدید ایالت کالیفرنیا آمریکا درباره مجرمان فقیر انتقاد و آن را تبعیض آمیز برشمرد.

نگرانی دیده بان حقوق بشر از تبعیض علیه مجرمان فقیر در طرح جدید ایالت کالیفرنیابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیده بان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از طرح جدید ایالت کالیفرنیای آمریکا در مورد پرداخت هزینه زیاد برای طی کردن برخی فرآیندهای قضایی که متهمان به واسطه آن می توانند مشمول آزادی پیش از محاکمه شوند، نوشت: اجرای این طرح سبب تبعیض و بی عدالتی در سیستم قضایی و در زندان ماندن غیرضروری افراد فقیر و یا بی گناه می شود.

در این گزارش نشان داده شده است که چگونه حدود 63 درصد از بازداشت شدگان در ایالت کالیفرنیا، به دلیل فقر و عدم استطاعت مالی مدت های طولانی را در بازداشت به سر برده‌اند.

بر اساس این گزارش، از سال 2011 تا 2015، تعداد 1451441 نفر در این ایالت روانه بازداشتگاه شده اند که از این تعداد بیش از 500 هزار نفر مدت زمان طولانی را به دلیل نداشتن توان مالی در بازداشت مانده و در آخر نیز بی گناهی آن‌ها ثابت شده است. 

بسیاری از این افراد نیز برای اینکه فرآیند دادرسی شان سریع طی شود و یا مشمول عفو شوند، مجبور به پر کردن فرم هایی هستند که به جرم اتهامی اقرار می کنند و همین امر سبب ایجاد سوء سابقه برای آن‌ها می شود.

همین مسأله علاوه بر تبعیض مالی، سبب شکل گیری تبعیض نژادی نیز شده است؛ چرا که بر اساس تحقیقات دیده بان حقوق بشر، تعداد افراد سیاهپوست بازداشتی در بازداشتگاه ها چندین برابر سفیدپوستان است.

برای مثال در سانفرانسیسکو، تعداد سیاهپوستان حاضر در بازداشتگاه‌ها 9 برابر سفیدپوستان است. دیده بان در پایان گزارش خود خواستار لغو این قوانین تبعیض آمیز و تدبیر قوانین عادلانه‌تر شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار