وزیر خارجه آمریکا امکان معامله با روسیه بر سر مساله اختلاف های این کشور و اوکراین را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رکس تیلرسون در گفت وگوی تلفنی با پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در باره اوضاع این کشور و روند اجرای توافقنامه مینسک برای حل بحران این کشور تبادل نظر کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد: این مکالمه تلفنی در آستانه مذاکرات تیلرسون و سرکئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برگزار شد که قرار است امروز (چهارشنبه) در مسکو دیدار کنند.

وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهوری اوکراین گفت که واشنگتن از تمامیت ارضی این کشور حمایت و بر اجرای کامل توافقنامه مینسک ازجمله رعایت آتش بس در شرق اوکراین اصرار دارد.

تیلرسون همچنین با رد امکان معامله بر سر مساله اوکراین گفت که آمریکا هیچ توافقی را در مورد حل مسائل اوکراین و سوریه نمی پذیرد.

رئیس جمهوری اوکراین هم از حمایت آمریکا در برابر آنچه که تجاوز روسیه به منطقه دونباس خواند و نیز رد الحاق شبه جزیر کریمه به این کشور قدردانی کرد.

پوروشنکو افزود: امروز اوکراین و آمریکا با همکاری یکدیگر از ارزش های دمکراتیک که دو کشور را متحد می کند، دفاع می کنند و به همین دلیل تحریم ها در مورد روسیه تا احیای تمامیت ارضی اوکراین باید حفظ شود.

تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که شامگاه سه شنبه وارد مسکو شد و لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات خود، روابط تیره و تقریبا منجمد دو کشور و مسائلی منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه و اوکراین را بررسی می کنند.

تیلرسون پیش از این سفر تندترین مواضع را علیه روسیه گرفته و حتی این کشور را در رابطه با اوکراین متهم به تجاوزگری کرده بود که نشان می دهد رویکردهای واشنگتن علیه مسکو در حال سخت تر شدن است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار