482 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی در مازندران پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آئین بهره برداری از طرح های حوزه ارتباطی مازندران که در اداره کل پست ساری برگزار شد با اشاره به استقبال و رغبت سرمایه گذاران و مسولان مازندران برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گفت : تاکنون به هزار و 93 واحد در بخش های صنعت، کشاورزی و معدن تسهیلات داده شد .

وی افزود: 482 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی مازندران پرداخت شد که از این نظر رتبه سوم کشور را دارد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اين كه سال گذشته 52 هزار شغل در مازندران ایجاد شد، گفت: با ایجاد این تعداد شغل نرخ بیکاری مازندران از 12 و یک دهم به 11 درصد کاهش یافت.

محمود واعظی افزود: 14 سند با 18 شركت بزرگ فناوری كشور از بخش خصوصی در رشته های دانش بنیان و الکترونیک امضا شد که زمینه اشتغال چهار هزار نفرفراهم می شود .

وی با بیان اینکه 900 روستای مازندران هم اکنون زیرپوشش خدمات اینترنت هستند گفت : امروز با بهره برداری نسل سوم تلفن همراه در 13 شهر مازندران ، تمامی 58 شهر این استان به این خدمات ارتباطی مجهز می شوند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : در برنامه افتتاح طرح های ارتباطی که همزمان با سفر رئیس جمهوری به مازندران انجام شد نسل چهارم تلفن همراه در 9 شهر این استان راه اندازی شد .

محمود واعظی از توسعه پایانه فیبر نوری شهرستان های قائمشهر ، چالوس و آمل به عنوان دیگر طرح های ارتباطی نام برد و افزود: همزمان با دومین سفر رئیس جمهوری به مازندران افتتاح شد .

وی هزینه اجرای این طرح ها را 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد .

به گفته واعظی در دولت یازدهم 980 میلیارد تومان برای بهره برداری پروژه های ای سی تی در مازندران سرمایه گذاری شده است .

واعظی امروز به همراه رئیس جمهور و هیات دولت برای افتتاح و آغاز اجرای عمليات 43 پروژه به مازندران سفر کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.