رئیس پارلمان اندونزی به اتهام سوء استفاده مالی از بودجه طرح تعویض کارت‌های شناسایی ملی، برای 6 ماه ممنوع‌الخروج شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آژانس مبارزه با فساد اندونزی به دلیل اتهامات سوء استفاده مالی رئیس پارلمان این کشور از بودجه طرح تعویض کارت‌های شناسایی ملی، وی را به مدت 6 ماه از کشور ممنوع‌الخروج کردند. 

موضوع سرقت 170 میلیون دلاری بودجه دولتی برای طرح تعویض کارت‌های هویت ملی اندونزی از بزرگترین چالش‌های این آژانس به شمار می‌رود.

 آژانس مبارزه با فساد که با هدف ریشه کن کردن فساد در بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا راه‌اندازی شده است با انتقادات فراوان و تکراری روبروست.

آرگو یونو، سخنگوی اداره پلیس جاکارتا، همچنین از حمله فردی ناشناس با اسید به یکی از مسئولان بررسی پرونده اختلاس از بودجه کارت های ملی کشور خبر داد.

بنا بر اظهارات دو نفر از مظنونان سرقت میلیون دلاری از بودجه تعویض کارت‌های ملی، دست‌کم 37 نفر از سیاستمداران و مقامات اندونزی شامل ستیا نوانتو، رئیس پارلمان این کشور، در سرقت پول ها همکاری داشته‌اند.

مقامات قضائی جاکارتا دلیل ممنوع‌الخروج کردن رئیس پارلمان این کشور را استفاده از اطلاعات و احضار به موقع وی در دادگاه در صورت لزوم توصیف کردند.

دیدبان بین‌المللی مبارزه با فساد مالی جهانی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود پارلمان اندونزی را از فاسدترین موسسات و نهادهای این کشور خوانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار