دریای خزر از لحاظ اقتصادی، گردشگری و روابط سیاسی با منطقه و انرژی اهمیت زیادی برای کشورمان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی طرحهای استان مازندران در بندر امیر اباد افزود : توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای منطقه ازجمله روسیه ، جمهوری آذربایجان و اورآسیا و دیگر کشورهای منطقه در همین راستاست.

وی تامین امنیت برای سرمایه گذاران را از جمله وظایف دولت برشمرد و افزود: 500 میلیارد ریال دولت و هزار میلیارد ریال مردم در این منطقه سرمایه گذاری کردند.

دکتر روحانی گفت: تمام پست اسکله های بندرامیرآباد توسط بخش خصوصی در حال تکمیل است و این نشان از ظرفیت بسیار بالای مردم دارد.

رییس جمهوری با اشاره به طرح توسعه بندر امیر آباد و بندر انزلی با ظرفیت بالا گفت: امروز هم در این بندر طرح های خوبی افتتاح شده است و این نشان می دهد که کشور در حال توسعه است و کشورهای منطقه هم اعتماد بیشتری به جمهوری اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه این امر تحول بزرگ و بسیاری خوبی برای کشور محسوب می شود افزود: روابط اقتصادی ایران با روسیه پارسال 80 درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که صادرات و واردات ما با کشورهای منطقه در حال گسترش است.

وی گفت : با گسترش خط ریلی راه آهن قصد داریم کالایی که از جنوب کشور و از طریق بندر چاه بهار وارد کشور می شود را از طریق اسکله رورو به بندر امیراباد در شمال کشور برسانیم و از آنجا به کشورهای حاشیه دریای خزر برسد که این کار برای ما اهمیت خاصی دارد.

تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری، انبار کالاهای وارداتی و صادراتی ، مخازن روغن های خوراکی و سیلوهای غلات در بندر امیر آباد و چند طرح دیگر را با جمله معروف الا برکت لله افتتاح کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.