مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه به جز کشورهای مختلف جهان، طلاب غیر ایرانی در شهر‌های قم، مشهد، اصفهان، تهران و آشتیان معتکف خواهند شد، اظهار کرد: در شهر مقدس قم 500 نفر از برادران و بیش از 350 نفر از بانوان معتکف می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام حسین مرادی دولت آبادی اعتکاف را از مهمترین برنامه‌های موثر فرهنگی و تربیتی دانست و اظهار کرد: اعتکاف نقش عمیق تربیتی را بر روی انسان‌ها ایجاد کرده و زمینه ارتباط بسیار خوب و عمیق عبد و معبود و بنده با خداوند متعال را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه هر انسان موحد خداجوی نیاز دارد تا در برهه‌ای از عمر خویش معتکف شود، یادآور شد: در بسیاری از مواقع در سایه سار اعتکاف تلنگر جدی در برخی از انسان‌ها ایجاد شده، راه برای به کمال رسیدن آنها از محیط اعتکاف آغاز شده است.

مرادی دولت آبادی تأکید کرد: اعتکاف می‌تواند نقطه عطفی برای بندگان خالص خداوند و نقطه شروع و آغاز حرکت جذب افراد به مقصد طی مسیر الی الله باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مواقع افرادی که از معنویت دور مانده و یا نتوانسته بودند مسیر معنوی خود را پیدا کنند، با حضور در اعتکاف به آن منهج و ملجاء خود رسیده‌اند.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه افزود: اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه با درک فضای معنوی اعتکاف، نسبت به این مهم اهتمام ورزیده، با برنامه ریزی سعی دارد تا شرایط حضور طلاب غیر ایرانی، اساتید و فضلا را تسهیل کند.

مرادی دولت آبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اعتکاف را از رویش‌های انقلاب اسلامی می‌دانند، اظهار کرد: طلاب و فضلای غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف و در کشورهای متنوع دنیا، مشفقانه و مشتاقانه پیگیر حضور در اعتکاف بوده، حضور در آیین پر خیر و برکت اعتکاف را مغتنم می‌شمارند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اعتکاف رجبیه و رمضانیه رشد بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها در شهر مقدس مشهد و جوار حرم رضوی، بالغ بر 750 نفر معتکف شدند. این آمار غیر از آمار حضور المصطفائیان در شهرهای دیگر ایران و یا کشورهای مختلف جهان است.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه به جز کشورهای مختلف جهان، طلاب غیر ایرانی در شهر‌های قم، مشهد، اصفهان، تهران و آشتیان معتکف خواهند شد، اظهار کرد: در شهر مقدس قم 500 نفر از برادران در مسجد امام حسن عسکری(ع) و بیش از 350 نفر از بانوان در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند.

وی استقبال پرشور المصطفائیان برای حضور در اعتکاف رجبیه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: با وجود درخواست‌های بی شمار، با توجه به ظرفیت و امکانات ستاد اعتکاف به آمار حداقلی بسنده کرده و بسیاری از مشتاقان به دلیل نبود امکانات و بستر‌های لازم موفق به حضور در اعتکاف نشدند.

مرادی دولت آبادی حضور طلاب غیر ایرانی در جمع معتکفین ایرانی را بسیار جذاب، جالب توجه و همراه با اثرات فرهنگی و تربیتی عمیق عنوان کرد و تصریح کرد: المصطفائیان سفیران تعالی بشر در پرتو نور بخش معارف اهل بیت علیهم السلام با رویکرد تقریب بین المذاهبی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار