عبدالحسن مقتدایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 است؛ در این گزارش خلاصه ای زندگی اش را از زبان خودش می خوانید.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالحسن مقتدایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 است؛ در این گزارش خلاصه ای زندگی اش را از زبان خودش می خوانید.
 
در ۱۷ مهر ۱۳۳۴ در آبادان و در خانواده ای کارگری متولد شدم، دو سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با مدرک دیپلم در پالایشگاه آبادان که در آن زمان بزرگترین پالایشگاه نفت خاورمیانه محسوب می شد استخدام شدم و از فعالان سیاسی در دوران مبارزات انقلابی مردم شهرستان آبادان بودم و همچنین در مبارزاتی که در پالایشگاه صورت گرفت حضوری فعال داشتم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن فعالیت در ارگان های انقلابی به عنوان رئیس حراست پالایشگاه آبادان منصوب شدم که خدمات آن بسیارر گسترده بود. همزمان در نهاد انقلابی و بنیاد تازه تأسیس مستضعفان فعالیت می کردم.
 
مقتدایی را بیشتر بشناسید 

با شروع جنگ تحمیلی به عنوان رئیس ستاد مرکزی پالایشگاه آبادان منصوب شدم که حکم جانشینی رئیس پالایشگاه آبادان در بخش پشتیبانیی جنگ را داشت. دوران سخت و طاقت فرسای جنگ تحمیلی و نقش انکار ناشدنی پالایشگاه آبادان و کارکنان آن در کنار سایر سازمان های آبادان و خرمشهر هم در مقاومت و هم در پشتیبانی بر هیچ کس پوشیده نیست. محاصرۀ آبادان و اشغال خرمشهر و حملات مداوم زمینی و هوایی از سوی رژیم بعث شرایط کاری و زندگی را در آن دوران به نقطه ای فراتر از بحران رسانده بود.

پس از پایان جنگ تحمیلی به دلیل صدمات جبران ناپذیری که به زیرساخت های جنوب کشور بخصوص خرمشهر و آبادان وارد شده بود با احساسس مسئولیت تصمیم گرفتم در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزۀ انتخابی آبادان در خدمت مردم این شهر باشم. در این مسیر آشنایی و ارتباطات گسترده با کارکنان پالایشگاه، خانواده های رزمندگان، ارتباط نزدیک با مرحوم آیت الله جمی امام جمعه وقت آبادان و برخورداری از پیشینۀ ورزشکاری و بازی در تیم های آبادان جوان و نفت، باعث شد در دورۀ سوم مجلس شورای اسلامی از حوزه ای وارد مجلس شوم که مردم آن شرایط بسیار سختی را سپری می کردند.

در دورۀ چهارم نیز که بیشتر با دوران بازسازی مناطق جنگ زده مصادف بود از حوزۀ انتخابی آبادان به مجلس شورای اسلامی راه یافتم. بازسازی، دورانی بسیار حساس به شمار می رفت؛؛ زیرا شهرهای درگیر جنگ خصوصاً شهرهای مرزی لطمات و صدمات فراوانی طی هشت سال جنگ تحمیلی متحمل شده بودند و بسیاری از زیر ساخت های عمرانی، آب، برق، بهداشت و ساختارهای اقتصادی و اجتماعی از بین رفته بودند.

در دوران هشت سالۀ فعالیت در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی موفق به گذراندن تحصیلات عالیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت صنعتی و بازرگانیی شدم .
 
مقتدایی را بیشتر بشناسید
 

پس از پایان دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هستۀ اولیۀ ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی – سال ۱۳۷۶ – فعالیت کردم. چون در دولت قبل از ایشان، بنده را به عنوان مدیرر بازرگانی شرکت کالای نفت ایران در کانادا مأمور کرده بودند، پس از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی ایشان به این مأموریت اعزام شدم. طی شانزده ماه حضور در کانادا موفق به نگارش پایان نامۀ مقطع کارشناسی ارشد خود شدم و پس از بازگشت به ایران از آن دفاع کردم. در سال ۱۳۷۷ به درخواست دولت آقای سید محمد خاتمی مأموریتم نیمه تمام مانده و به ایران بازگشتم و به عنوان استاندار خوزستان منصوب شدم.

در سال ۱۳۸۰ از استانداری خوزستان به استانداری استان هزمزگان منتقل شدم و تا سال ۱۳۸۳ به عنوان استاندار هرمزگان در دولت آقای خاتمی فعالیت کردم. در همین زمان، مقدماتت تحصیل در مقطع دکترا را برنامه ریزی کردم و از دانشگاهی در هند پذیرش گرفتم. در دوران هشت سالۀ ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که بنده و همفکرانمان در حاشیه قرار داشتیم، به وزارت نفت بازگشتم و به عنوان کارشناس اداری – مالی در شرکت ملی حفاری ایران در اهواز مشغول به کار شدم و در عین حال موفق به پایان بردن تحصیلات خود در مقطع دکترای مدیریت صنایع با گرایش مالی شدم.
 
مقتدایی را بیشتر بشناسید 

پس از پایان دوران هشت سالۀ دولت آقای احمدی نژاد و با روی کار آمدن دولت آقای دکتر روحانی بار دیگر در کسوت استاندار به ساختمان استانداری خوزستان بازگشتم و از ۱۷ مهر ۱۳۹۲۲ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ در این سمت حضور داشتم.
 
 
اننتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار