رییس پلیس راه شمال استان فارس گفت: از سال 88 تا کنون استخراج تردد و تحلیل ترافیک و تعیین سرعت متوسط محورهای مواصلاتی در استان فارس نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت :از سال 88 تا کنون استخراج تردد و تحلیل ترافیک و تعیین سرعت متوسط محورهای مواصلاتی استان از طریق سامانه تردد شمار انجام می شود.

سرهنگ احمدی افزود: سامانه تردد شمار متشکل از حس گرهایی است که به صورت حلقه های القائی در سطح آسفالت کار گذاشته شده و در زمان تردد خودروها بر روی این حس گرها بر اساس فاصله محور عقب و محور جلوی خودرو نسبت به یکدیگر و مدت زمان عبور بر روی حس گرها قابلیت تشخیص سرعت و نوع وسیله نقلیه از نظر کاربری شامل خودروهای سبک و سنگین دارد.
 
وی ادامه داد: این سامانه با توجه به اینکه در سطح جاده و زیر سطح آسفالت قرار دارد و قابل رویت برای رانندگان نیست و از طرفی با توجه به اینکه قابلیت ثبت مشخصات ظاهری از قبیل شماره و سیستم وسیله نقلیه را ندارد و نوع وسایل نقلیه را صرفا از طریق فاصله محورهای خودرو تشخیص می دهد موجب می شود که رانندگان بدون کاهش سرعت اولیه خود بر روی حسگرهایی تردد شمار عبور نمایند و این امکان را به پلیس می دهد تا بر اساس سرعت متوسط تردد در محور های وضعیت حوادث و چگونگی تصادفات به وقوع پیوسته با انجام تجزیه و تحلیل آماری و اتخاذ تاکتیک مناسب در جهت ارتقاء امنیت ترافیک محور مواصلاتی برنامه ریزی نماید.

سرهنگ احمدی اظهار داشت: این سامانه با منبع انرژی برق کار می کند و اطلاعات دریافتی را از طریق مخابرات و جی پی آر اس به صورت آنلاین به مرکز مدیریت راه های استان و همچنین به مرکز مدیریت راه های کشور ارسال می نماید.

وی بیان کرد: یکی دیگر از قابلیت های این سامانه بر اساس اطلاعات ارسالی تشخیص ساعت پیک ترافیک محورها و همچنین بیشترین تردد محور از حیس خودروی سبک یا سنگین است.
 
رییس پلیس راه شمال استان فارس تصریح کرد: سامانه تردد شمار در سطح محور های مواصلاتی استان در طرح نوروز 95 تعداد 66 سامانه بوده که با تلاش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در نوروز 96 به 78 سامانه افزایش یافته است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار