نماینده مردم تبریز د ر مجلس از بهبود در روند ثبت نام نامزدهای واجد شرایط انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اصل ۱۱۵ قانون اساسی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعیدی با تاکید بر اینکه باید معیارها و مشخصه‌های رجل سیاسی، مذهبی،‌ مدیر و مدیر بودن را به صورت رسمی اعلام کند، گفت: باید روند ثبت نام کاندیداها با توجه به معیارها و تعریف دقیق قانونی منظم‌تر شود،‌ تا شاهد جلوگیری از سوء استفاده دشمنان کشور و بهبود فرآیند ثبت نام و احراز صلاحیت‌های نامزدهای واقعی باشیم.
 
وی در خصوص رعایت  اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات پیرامون شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: باید طبق قانون این ملاک‌ها و ویژگی‌ها تشریح و تعریف دقیق شود و به طور دقیق و واضح این شرایط برای افرادی که قصد کاندیداتوری دارند، مشخص شود.
 
وی با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن عدم تعریف دقیق و مناسب اصل 115 قانون اساسی و 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری که در خصوص شرایط ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری می باشد اقداماتی انجام داد تا شاهد حضور افرادی که کمترین صلاحیت‌ها را برای حضور در این جایگاه ندارند برای ثبت نام نباشیم،‌ تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افرادی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند، کمترین ملاک‌ها و شرایط را ندارند و این امر نشان دهنده لزوم تعریف دقیق بحث رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه متاسفانه صدها نفر با داشتن کمترین و کوچک‌ترین معیارها و حتی بدون سواد لازم و سابقه کاری،‌ برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام می‌کنند،گفت: این اقدام باعث افزایش هزینه‌های سیاسی و تبلیغات منفی معاندان علیه کشورمان می‌شود که باید جلوی این اقدامات خصمانه گرفته شود.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه باید معیارها و مشخصه‌های رجل سیاسی، مذهبی،‌ مدیر و مدیر بودن را به صورت رسمی اعلام کند، افزود: باید روند ثبت نام کاندیداها با توجه به معیارها و تعریف دقیق قانونی منظم‌تر شود،‌ تا شاهد جلوگیری از سوء استفاده دشمنان کشور و بهبود فرآیند ثبت نام و احراز صلاحیت‌های نامزدهای واقعی باشیم.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه فقط در زمان ثبت نام ریاست جمهوری بحث شرایط افراد برای ثبت نام مطرح می شود و پس از آن کمتر به این موضوع رسیدگی می‌گردد، بیان داشت: نیاز به تعریف دقیق و روشنی در خصوص رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن وجود دارد و نباید به راحتی اجازه داد افرادی که این ملاک ها را ندارند ثبت نام کنند.
 
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای نیز برای سخره گرفتن وارد این مرحله می‌شوند و با ثبت نام سعی در تخریب چهره نظام دارند،‌ گفت: از طرف دیگر رسانه‌های معاند نظام نیز از این موضوعات به عنوان حربه‌ای برای فشار آوردن به کشور و حتی مضحکه کردن استفاده می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.