سرانه فضای سبز شهرکرد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجید جلالی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد، سرانه کنونی فضای سبز این شهر را ۱۸ و چهار دهم متر مربع اعلام کرد و گفت:  میانگین سرانه فضای سبز در کشور حدود ۱۲ تا ۱۳ متر مربع برای هر نفر است.
 
وی افزود: وسعت فضای سبز شهرکرد بیش از سه میلیون و ۳۱۲ هزار متر مربع در قالب ۵۶ پارک و بوستان شامل ۳۸ پارک محله ای، ۱۶ پارک شهری و ۲ پارک جنگلی با امکانات رفاهی برای شهروندان می‌باشد.
 
جلالی با اشاره به اجرای سیستم آبیاری نوین در ۶۸ درصد از فضای سبز شهرکرد یادآور شد: بخش عمده‌ای از این طرح در ۴ سال اخیر اجرا گردید.
 
وی ادامه داد: حدود ۹۲ درصد آب مورد نیاز فضای سبز این شهر از ۱۳ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۸ درصد مابقی از آب قنات تأمین می‌شود.
 
جلالی با بیان تولید حدود دو سوم درختان و گل و گیاه فضای سبز شهرکرد در نهالستان این شهر افزود: نگهداری فضای سبز شهرکرد سالانه حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می‌کند.
 
وی، کف پوش و ایمنی کردن ۷ بوستان بازی کودکان شهرکرد را از دیگر اقدامات صورت گرفته بیان و اضافه کرد: در سال ۹۵ افزون بر ۳ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شد.
 
جلالی با بیان تولید تمامی مبلمان شهری نصب شده در شهرکرد توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز گفت: ۴۰۰ نیمکت طی ۲ سال گذشته در سطح این شهر نصب گردید.
 
شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.